10240:
sv: Import af UK 88´ eller 109´ (30-07-2003 01:10:35) (svar på
10239)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjy (medlem) (
ip-adr: 80.196.232.81)
Skal det være en veteranbil, så skal den være over 35 år gammel. Dvs, at du må kigge på en Serie 2 eller 2a. En usyncroniseret gearkasse er bare ren vanesag og siden du fortrinsvis kommer til at bruge 2. + 3. + 4. gear ved almindelig kørsel, kommer du nok hurtigt over dette uvæsentlige problem. Den usync. gearbox skulle efter sigende være mere holdbar. Skal bilen være din daglige transport, bør du købe en diesel, kører du under 7.000 km/årligt, vil en en benziner være lige så økonomisk. En benziner bør have et topstykke, som kan klare blyfri (unleaded) benzin.Både Liveridge og LRC leverer gode produkter og 70.000 DKK for en tiptop STW er ikke urealistisk. Men fornylig var der en tilsvarende til salg i DLRK for 35.000 DKK - en ex-beredskabsbil. Køber du i UK, så har du følgende modificeringsmuligheder: den oprindelige 2,25 l diesel kan udskiftes med en 2,5 l og akslerne bør være af Salisbury-typen. Bremsesystemet bør være opdateret til to-kreds med servoforstærker. Der er utrolig megen køreglæde i Serie-bilerne: fuld britisk stil.Køb en venstrestyret ! Du kan også købe en dansk LR og fragte den til enten LRC eller Liveridge for renovering. Så slipper du for afgiftscirkus etc i DK. Prisen bliver det samme. Har du et 'stort' kørekort fra før juli 1996, kan du med fordel søge en 10 eller 12 pers. STW herhjemme... Flere spørgsmål besvares gerne... og så lige dit sidste spørgsmål: nej det er ikke dumt, hvis du er indstillet på, at beholde bilen i rigtig mange år og Serie III er den flotteste af dem allesammen !