103338:
sv: sv: Hvad er kursen på pundet lige nu?:-) (28-10-2010 18:39:31) (svar på
103270)
ole pedersen (medlemsstatus ukendt) (
ip-adr: 188.228.50.51)
Hej Der
Og så er det ikke en Bowler, han kalder den godt nok for en Bowler, der er ved og gå inflation i det navn, det er en TomCat.
Men det lyder jo godt og folk der ikke ved bedre hopper på limpinden, de vil jo gerne have det sidste nye, TomCat'en er jo efterhånden en gammel sag og i dag ret forældet i designet bla er den konstrueret alt for tungt, hvilket faktisk også gælder Bowleren, ingen af dem kan være med toppen mere, men fede at se på det er de.
Idag top biler uafhængig hjul ophæng på alle 4 hjul og motoren i bag, og som oftest en hel motor på over 5 liter samt 6 trins sekventiel gearkasse.
En ægte Bowler er bygget på et rør chassis, ( måske de aller første eksemplarer ikke var),men en Bowler har aldrig været andet end 100".
Forskellen er/var den at TomCat'en blev lavet så den kunne bruges til universelt dvs Trial, Compsafari, osv derfor blev den lavet og bliver lavet i længder fra 80" til 106" med 100" som den mest populære.
Bowleren derimod blev lavet kun med Compsafari og løb som Paris Dakar som formål
Og Michael har ret! du får aldrig denne på plader i DK!!
Med venlige rover hilsner
Ole Pedersen