tilbage

Land Rover Forum  

Index
10329: v8engines.com (04-08-2003 11:04:09)
Bjørn Eggen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 193.214.115.162)
Hei
Er det noen som har erfaringer med firmaet RPI.Engineering i England?
Adressen er www.v8engines.com

Rover hilen fra Bjørn
Index
10341: sv: v8engines.com (04-08-2003 22:39:18) (svar på 10329)
Jørgen Seligmann #4178, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.255.252.108)
Hej Bjørn,
Jeg fik i 1997 en 3,5 V8i som var helt efter foreskrifterne. Det var fin service og jeg fik fuldt motordatablad med. De var lidt svære at snakke med i starten men efterfølgende gik det fint -jeg boede i Spanien den gang og motoren kom fint derned.
vh/Jørgen
Index
10450: sv: v8engines.com (13-08-2003 18:45:45) (svar på 10329)
Brian Pjedsted (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.196.181.146)
Jeg overvejer også at købe en motor derfra. Men jeg er lidt i tvivl om hvor dyrt det bliver. Hvis jeg vil købe en 3,5 liters gåt jeg ud fra at det er denne jeg skal have :

Rebuilt as above 3.5 Short engine. £1150.00 from 172bhp (std compression 9.75, 1)

For stage 1 Add £400.00 to include RP4 Cam, and Stage 1 heads this should give a very economical and fast road, expect 220bhp.

Det bliver 1550 pund hvis man tager Stage 1 tuning. Er motoren komplet med karburrator og det hele?? Er det ombytning?? Hvad med fragt, told og afgift???
Index
10458: sv: sv: v8engines.com (13-08-2003 22:20:05) (svar på 10450)
Benny Jepsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.196.91.42)
RPI er et helt OK firma at handle med, så der er ingen problemer - men !!.
De priser du nævner på en 3.5 V8 er en short block. Det vil sige at det er en rå motor, uden nogen form for løst tilbehør. På en short block er følgende dele normalt ikke med: starter, vandpumpe, termostathus og termostat, indsugningsmanifold, kaburatorer, strømfordeler og måske heller ikke ventildæksler. Alle disse dele skal tages fra din gamle motor.
Der er ikke told eller afgift på reservedele fra andre EU lande, men derimod skal du betalt moms (priser fra RPI er uden moms). Du kan selv vælge om du vil betale engelsk eller dansk moms, men da den engelse er 17,5 % og ikke 25%, er det nok smartest at lade RPI opkræve engelsk moms. Hvis du har et firma kan du oplyse dit SE-nummer og slippe for den engelske moms, og så håbe på at det danske toldvæsen ikke lige tager en stikprøve på din motor.
Mht. fragt fra england, så regn med 1000 - 1500 kr.
God fornøjelse med dit motorprojekt.
Benny (2711)