tilbage

Land Rover Forum  

Index
104638: start problemer (08-11-2010 17:57:45)
Martin Jørgensen #7895, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.50.43.204)
hej
så blev det frostgrader, og nu har land roveren meget svært ved at starte, jeg forvarmer i 30 sek. men alligevel når starten at slå fra, hvad kan jeg gøre?

mvh martin j
Index
104639: sv: start problemer (08-11-2010 18:52:36) (svar på 104638)
Philip Noel Larsen #1901, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 77.215.95.34)
Hej Martin

Har du tjekket din Stel forbindelse, og om derer skral nok på batteriet.

hilsen Philip Noel
Index
104661: sv: sv: start problemer (08-11-2010 23:30:23) (svar på 104639)
Kristian Elof Sørensen #7086, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 79.142.224.157)
Er det en diesel eller en benzin motor?

Hvis det er diesel så kontroller at der kommer spænding frem til gløderørene og at disse varmer som de skal. Kan let måles med et primitivt ohm-meter uden at afmontere rørene.

I alle tilfælde gør som Philip siger og kontroller forbindelserne hele vejen fra batteri til starter. Afmonter, rens, indfedt og tilspænd alle forbindelser.
Index
104665: sv: sv: sv: start problemer (09-11-2010 07:53:59) (svar på 104661)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.229.40)
Det er ikke så tit nødvendigt at forvarme en benziner....:)
Det er nu alle fejlene på batt/ladekreds viser sig..
Alle stel og plus forbindelser skal være faste og rene og batteriet skal være tip-top!!
Index
104667: sv: start problemer (09-11-2010 09:08:37) (svar på 104638)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.59.68.119)
Hej Martin

Skriv lige præcis hvad motor og bil der er tale om. Det ville gøre det lidt nemmere :-)

Mvh
Mads
Index
104674: sv: sv: start problemer (09-11-2010 17:02:15) (svar på 104667)
Martin Jørgensen #7895, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.50.43.204)
hej igen


det er en gl. 2,5 turbo diesel

mvh martin
Index
104676: sv: sv: sv: start problemer (09-11-2010 19:02:29) (svar på 104674)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.69)
Hvordan slår starteren fra? holder den op med at køre rundt.

Hvis du har fornemmelsen af at den løber hurtigt tør for strøm, så kan det være din starter der er brugt op.

Det kan også være dit batteri der er brugt op, et batteri taber ca. 50% af ydelsen ved 10 graders frost.

Og du har jo selvfølgelig kontrolleret alle kabelforbindelser, specielt stelkablerne, afmonter dem rens af og monter igen og så et sprøjt rustbeskyttelse på til sidst, så går der lidt længere tid inden der kommer rust igen.

Der går jo næsten lige så meget strøm tilbage igennem stelkablerne, som der kommer frem gennem pluskablet.

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
104678: sv: start problemer (09-11-2010 20:01:50) (svar på 104638)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.11.62)
Jeg skal også lige til at efterse forvarmingen på min 2,5 n/a, men jeg tror nok, at maskinen efterhånden trænger til en renovering. Med 367 t km på klokken har den gjort det godt indtil nu.
Starteren slår ganske rigtigt fra, så den ikke overbelastes ved for langvarig brug.
Så varmer jeg lige for igen i 10 sek og så plejer motoren at spinde...
Index
104683: sv: sv: start problemer (09-11-2010 20:53:31) (svar på 104678)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.69)
Sikke da noget nymodernes værk - min tekniske verden slutter i 1983 med den sidste officielle seriebil ;D

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
104685: sv: sv: sv: start problemer (09-11-2010 21:36:24) (svar på 104683)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.59.68.119)
Hej Martin nu fik jeg set i et indlæg du har lavet den 26/10 at din starter driller. Måske starteren er kaput ? Hvornår har du sidst skiftet gløderør på maskinen ? Hvis dine kabelforbindelser er Ok, kunne det lyde som du har brug for en ny starter.

Mvh
Mads