tilbage

Land Rover Forum  

Index
105349: RR LSE 4,2 motor i def 110 (26-11-2010 20:21:11)
Michael Charboe Christensen #8007, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.145.3.185)
Hej alle sammen.
Jeg har forelsket mig i ideen om at smide en 4,2 V8 i min 110'er. Det er i forvejen en 3,5 V8. Har fundet en komplet med brændstofpumpe og det hele. Jeg er klar over at slanger skal skiftes da der er større tryk på en injektion derfra er jeg egenlig blank. Har fundet en gammel LR mand der vil hjælpe med projektet, så det jeg blot vil høre er om der er nogen der har prøvet noget ligende og måske om der er lidt råd og vejledning. Nå ja jeg skal vel lige sludre med SKAT om det da de nok vil have "lidt for ulejligheden ved papirarbejdet.

På forhånd tak

Med LARO hilsen
Michael
Index
105351: sv: RR LSE 4,2 motor i def 110 (26-11-2010 20:42:55) (svar på 105349)
Morten Hermann Jensen #5940, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.198.119.243)
Hej Michael

Du skal have en kraftigere brændstofpumpe og så selvfølgelig ledningsnet og ECU.

Medmindre 4.2'eren er billig er det ikke nødvendigvis en motor man skal søge specifikt.

God fornøjelse.

Morten
Index
105354: sv: sv: RR LSE 4,2 motor i def 110 (26-11-2010 23:42:30) (svar på 105351)
Michael Charboe Christensen #8007, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.94.107.142)
Jeg skal give ca 9000 for den, med 78.000 k på klokken. Den er incl brændstofspumpe og alt andet der bør være. Har du en anden anbefaling? Jeg er lidt en novise og har blot kigget på effektforøgelse ( og selvfølgelig drengerøvseffekten af at have en 4,2 istedet for en 3,5)
Index
105363: sv: sv: sv: RR LSE 4,2 motor i def 110 (27-11-2010 09:44:51) (svar på 105354)
Peter Struntze #2005, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.145.112.197)
Overvej om du er klar til at lege med elnettet, og vær opmærksom på at du skal have bygget speederen over, da denne er elektronisk.

Der skal laves ny køler eller tilpasninger til eksisterende, da 4,2 formentlig har oliekøler indbygget i køleren.

Søg evt. på ombygning til 3,9 det er samme problemstillinger + speederen.

Ellers er det "bolt on" projekt

Hilsen
Struntze
SSJ 2005
Index
105366: sv: sv: sv: sv: RR LSE 4,2 motor i def 110 (27-11-2010 10:31:24) (svar på 105363)
Morten Hermann Jensen #5940, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.198.119.243)
Hej

Jeg ville gå efter en 3,9, dem er der mange af, større tilgængelighed af de reservedele der skiller sig ud, ydermere har 4,2 en lidt dårligt ry i visse kredse.

Et realistisk bud på en 3,9 ville være 5000-7000 kr.

På 3,9'eren er speederen med kabeltræk, ved ikke hvordan det er med 4,2'eren.

Hvis du så kan finde en 3,9'er fra midt 90'erne og frem, så skulle det være den bedste model af dem. Den sidder blandt andet i Discoveryen.

Morten
Index
105404: sv: sv: sv: sv: RR LSE 4,2 motor i def 110 (27-11-2010 20:04:04) (svar på 105363)
Peter Vinter #6416, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 93.163.167.14)
En lille korrektion: RR LSE 4,2 har kabeltræk til gasspjældet, nøjagtig som 3,9. Ledningsforbindelserne ved gasspældet er til ECU'ens aftastning af spjældstillingen (og også identisk med 3,9).

Men ja, den har oliekøler til såvel motor som autokasse indbygget i køleren - sidstnævne kan bare afproppes, hvis det er en manuel kasse.

Hilsen,

Peter Vinter
6416
RRC LSE 4,2
Index
105371: sv: RR LSE 4,2 motor i def 110 (27-11-2010 12:21:40) (svar på 105349)
Michael Charboe Christensen #8007, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.63.155.166)
Tusind tak for de mange fornuftige svar. Hvis der er nogen der har andre alternativer vil jeg selvfølgelig gerne høre om dem. Indtil videre tror jeg målet bliver en 3,9'er. Planen er at lave et roling chasis og så starte fra en ende af.

Med LARO hilsen
Michael