tilbage

Land Rover Forum  

Index
105534: Adskillelse (01-12-2010 00:11:49)
Poul Jansen #8684, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 188.114.142.61)
Hej.
Har lige anskaffet en 88" årg. 1982 diesel.

Jeg har egentligt tænkt på at totaladskille den for at ordne ramme, torpedeo osv. Er det realistisk at gå til selv om man ikke er uddannet mekaniker, hvor starter og hvor slutter man?

Jeg er noget forbeholden omkring El-net, er det til at ordne igen?

Ved ikke lige hvor slem den er i rammen, men nogle steder har den nok noget. Væsken til koblingen forsvinder ret hurtigt og der er ingen koblingsvirkning, så der er flere ting at gå igang med.


Index
105535: sv: Adskillelse (01-12-2010 01:04:27) (svar på 105534)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.69)
Tillykke med bilen Poul.

Hvis du ikke er så god til mekanik så bliver du det, holdt du meget af LEGO som barn - det er godt.
Det vigtigste er at du vil løse opgaven og det er jo ikke raketvidenskab du har på hjulene.

En seriebil er meget nem at gå til rent mekanisk og det svære henter du hjælp til her på forum, der er nok 50-100 medlemmer i dit område der øser af gode råd og vejledning og nogle vil sågar gerne give en hånd med i ny og næ.
Du begynder selvfølgelig med at vurdere hvor omfattende renoveringen skal være, skal det være bilen for livet så skal den splittes i atomer og have galvaniseret rammen.

Men kan købe et helt nyt komplet El-net i Britanien for rimelige penge, det kan klart anbefales hvis bilen skal have den store tur, de gamle ledninger er hårde og sprukne og pludselig kommer der en masse røg ud af dem som fabrikken har brugt megen tid på at få ind i ledningerne.
Du ved Lucas - firmaet der opfandt mørket.

Der skal du også købe 2 nye cylindere til koblingen de er brugt op.

Hvis du skal købe stort ind, så køb i Britanien, men husk ikke at falde for fristelsen for de billige dele, forlang altid de dyre dele - andet kan ikke betale sig.

Begynd med at anskaffe den originale reparationhåndbog og et reservedelskatalog fra klubbutikken, så kan du næsten klare dig selv :)

Men husk, det er ligesom gamle huse, det tager altid dobbelt så lang tid og bliver i hvert tilfælde dobbelt så dyrt som du har regnet med.

Bare kom i gang det bliver er herlig karet :)
Mvh
Kenneth Poulsen - 109" STW 1971

Index
105536: sv: Adskillelse (01-12-2010 06:58:34) (svar på 105534)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.239.76.58)
Hej Poul

Tillykke med vognen. Næ det er ikke noget urealistisk projekt for en novice. Men du for brug for en masse tid og et nogenlunde tørt sted at gøre det. Kommer nok også til at koste lidt i stumper, men det vigtigste er at få kontakt til nogle lokale erfarne entusiaster, der fysisk kan se lugte og føle på problemerne og ikke mindster kan forklare og måske assistere.

Jeg ved i hvert fald at jeg havde opgivet min IIa for længe siden, hvis ikke lokale klubkammerater havde hjulpet mig i det omfang de har. (ingen nævnt, ingen glemt)

Held og lykke med vognen

Mvh niels