tilbage

Land Rover Forum  

Index
105854: Bagtøjet sveder olie (08-12-2010 17:54:34)
Torben Jakobsen #7941, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 2.106.193.212)
Vi mangler et godt råd! Vi har en 90" fra ´87. Den er begyndt at svede olie gennem bagsiden af bagtøjet. Kan man smører med noget der eventuelt hærder op og holder olien inde?
Tænkte det som en midlertidig løsning.

Hilsen Henriette
Index
105855: sv: Bagtøjet sveder olie (08-12-2010 18:02:56) (svar på 105854)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 62.199.171.156)
Kemisk metal...

Men det er nu lettere en gang for alle at svejse et nyt låg på...


Mvh

stephan
Index
105861: sv: sv: Bagtøjet sveder olie (08-12-2010 20:45:09) (svar på 105855)
Jacob Gren #8302, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.161.115.250)
Altså er det gennem banjoen?

Index
105864: sv: sv: sv: Bagtøjet sveder olie (08-12-2010 22:38:47) (svar på 105861)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 78.156.210.126)
Formodentlig Jacob, diffpanden er papirtynd og gennemtæres af rust. Kan også lukkes med glasfiber. En anden løsning med sidegevinst, udskift med komplet bagaksel fra RangeRover og få skivebremser med i købet, det er straigth fit.
Index
105870: sv: sv: sv: sv: Bagtøjet sveder olie (09-12-2010 06:54:15) (svar på 105864)
Torben Jakobsen #7941, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.58.237.227)
Ja lige netop gennem banjoen som vist på billedet.Tak for alle svarene. Den skal i løbet af et års tid have ny ramme så stikker vi lige hovederne sammen Verner.

Torben og Henriette
Index
105872: sv: sv: sv: sv: sv: Bagtøjet sveder olie (09-12-2010 08:01:43) (svar på 105870)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.57.111.18)
Husk, ombygning til skivebremser er en konstruktiv ændring.

Mvh

Stephan
Index
105874: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bagtøjet sveder olie (09-12-2010 08:47:20) (svar på 105872)
Steen Hansen #7885, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 94.144.63.133)
en rr aksel på denne bil er en konstruktiv ændring. som ikke kan godkendes


Steen
sIIa 1960 109"
Index
105896: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bagtøjet sveder olie (09-12-2010 16:32:24) (svar på 105874)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 95.209.232.69)
Hvor er det dog herligt med disse lyseslukkere, mørkemænd, solformørkere og festbremser, tænk hvor langt vi var nået uden dem! Jeg kommer helt til at savne skrædderkridtet og skifertavlen!
Index
105900: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bagtøjet sveder olie (09-12-2010 17:33:15) (svar på 105896)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.8.234)
Jeg har spurgt min lokale synshal om fremgangsmåden ved at udskifte de originale aksler på min 1985 OneTen med originale Defenderaksler fra en årgang 2007 med skivebremser.

Følgende besked fik jeg: Du kommer med de nye aksler FØR du monterer dem. Så finder vi ud af, om de kan godkendes til din bil.

Kan de godkendes, bliver den konstruktive ændring noteret på registreringsattesten. Det koster et synsgebyr.'

Men helt ærligt, så er mine erfaringer med de originale aksler ikke dårlige. Min OneTen bremser ganske udmærket selv med en megen tunglæsset trailer. Så jeg ville selv kun vælge en konvertering i forbindelse med en større istandsættelse.
Index
105907: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bagtøjet sveder olie (09-12-2010 21:31:43) (svar på 105900)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 77.241.141.44)
Jo Paul, grunden til jeg førte "scheisshauseideen" omkring
RRCbagakselmonteringen ud i livet var det oprindelige Salisburybagtøj var træt- utæt for olie, knækket bolt i nav og dækpladerne ved ankerpladerne var næsten tæret væk.
Mekanisk dog i OKstand. Selv om HCPUen er nedvejet til 2400Kg total, så er højest tilladt akseltryk uændret 1850Kg. Udover den væsentlig forbedrede bremseevne, er der grundet den lavere uaffjedrede vægt, betydelig bedre vejgreb ved frisk kørsel. Støddæmperne fra RRCen blev flyttet med over, de er blødere end 110"erens, hvilket sikkert har medvirket til de bedre køreegenskaber, hertil bløde "no load" EMUfjedre. Reduktionsventilen er udeladt, da bagakslen ingen tendens har til overbremsning; testet på bremsefelt, også ved fuld last.
Index
105910: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bagtøjet sveder olie (09-12-2010 22:54:46) (svar på 105907)
Jacob Gren #8302, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.161.115.250)
Jeg har skiftet fra trumle til skivebremser på min og den bremser MEGET bedre efter den ombygning.!!