tilbage

Land Rover Forum  

Index
106467: Nyttigt vinterudstyr (23-12-2010 16:50:53)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.10.250)
I disse uger bliver der skrevet meget om udstyr, som kan hjælpe vore biler gennem den isnende kolde vinter.

I Nordamerika er de vant til dybfrysertemperaturer og der findes et bredt udvalg af nyttigt tilbehør.

Her er linket til Artic Fox, som har en europæisk afdeling i Holland.

Måske lige den ene eller den anden dims, som kan klemmes ind på ønskesedlen.


http://www.arctic-foxeurope.eu/
Index
106469: sv: Nyttigt vinterudstyr (23-12-2010 17:25:29) (svar på 106467)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 212.242.209.36)
Eller som jeg , tog hul på julegaverne til mig selv, ( husk på jeg er laro løs) købte en parka i klub butikken, og den er indviet, så blev det alligevel jul i den lille lejlighed. med frost på ruden og en pakke kold cornflakes og oasen som underholdning og pcén tunet ind på alverdens land rovere til salg.
MVH Jens E i læ bag Jette
Index
106471: sv: sv: Nyttigt vinterudstyr (23-12-2010 17:37:45) (svar på 106469)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.10.250)
Nu kender jeg kun til kolde cornflakes og det er længe siden, at have set frost på ruden i en lejlighed: derfor spørgsmålet: bor du ud i din Land Rover ???
Index
106483: sv: sv: sv: Nyttigt vinterudstyr (23-12-2010 22:31:04) (svar på 106471)
Daniel Pullen #8659, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 77.68.136.6)
poul. det håber jeg da ikke jens gør, ellers er jens mere ninja end jeg troede, da jeg nu ejer hans gamle LW

Jule hilsner

Daniel P
Index
106482: sv: Nyttigt vinterudstyr (23-12-2010 21:50:28) (svar på 106467)
Jens Sigurdson #8554, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 88.83.80.201)
Hej

Prøv at kikke nærmere på deres batterivarmer. Det kommer som noget af en overraskelse for mig, at ladetiden påvirkes så meget af temperaturen.

Mvh
Jens
Index
106490: sv: sv: Nyttigt vinterudstyr (24-12-2010 09:33:40) (svar på 106482)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.10.250)
Iøvrigt er CTEK batteriladere på tilbud; fra 500 DKK og opefter.

Bedste vintersetup ville være: dobbelte forbrugsbatterier, dobbelte startbatterier, oliefyr, batterivarmer, batterilader.

Så skulle det være muligt, at starte HVER gang!
Index
106492: sv: sv: Nyttigt vinterudstyr (24-12-2010 10:11:01) (svar på 106482)
Kim Petersen #7044, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.59.6.59)
Hej, nu blev der lige talt om batterivarmere, og jeg var lige inde på omtalte webside og så deres løsning til batterivarmere, det ligner umiddelbart en dyr løsning med væske ind/ud. Men jeg kom i tanke om at i mine unge dage da jeg havde krybdyr, da kunne man købe tynde varmeplader..Jeg har søgt lidt på nettet og fandt dette link http://www.tropefisk.dk/shop/varmeplader-kabler-416c1.html
Hvis man nu har en 220v omformer i bilen, kunne man nemt installere denne måtte under batteriet, man kan endda sætte termostat på måtten.
Måtterne fåes i mange forskellige størrelser og Watt,plus de er ikke dyre.
Kunne det være en ide?

Hilsen Kim
(som ærger sig over at der holder en 90" V8 ovre i garagen der er ved at blive renoveret, når der er så meget sne hvor vi bor)
Index
106494: sv: Nyttigt vinterudstyr (24-12-2010 10:24:13) (svar på 106467)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.227.83)
Jo Paul, der kan man godt stå og trykke næsen flad mod ruden i timevis og sukke. Mht. batterivarme osv. jo, et batteri er mere vrangvillig i kulde, også mht. opladning; har man mulighed for det, kan man med fordel tage batteriet med indendørs overnight ell. indtil man skal køre igen. Det er noget billigere.
Index
106506: sv: sv: Nyttigt vinterudstyr (24-12-2010 16:01:31) (svar på 106494)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.10.250)
Men, Verner,
så har vi jo ikke noget ekstraudstyr, der kan i stykker...
Index
106536: sv: sv: sv: Nyttigt vinterudstyr (25-12-2010 18:14:03) (svar på 106506)
Hans Jørgen Kryger #1089, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 78.157.107.230)
Hvad med en v8er,så er man fri for den slags førkrigs problemer.
Glædelig Jul og godt Nytår til jer alle uanset B eller D
Index
106538: sv: sv: sv: sv: Nyttigt vinterudstyr (25-12-2010 19:32:40) (svar på 106536)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.11.122)
Mojn Hans Jørgen...

TAK for hilsen...

Husk vintergreelane 02 JAN - hvor V8 også er velkommen !
Index
106574: sv: sv: sv: sv: sv: Nyttigt vinterudstyr (26-12-2010 13:42:18) (svar på 106538)
Hans Hildebrandt Nielsen #6023, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.255.150.97)
Hej

Sad lige og kiggede på batteri varmeren man ligger under batteriet. Og kopler til kølevandet.
Kunne man ikke klippe et passende stykke ud af risten bag på et køleskab og bruge det? Som alternativ til selv at bukke noget i kobberrør.

Bare en tanke.

MRh
Hans
Index
106575: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Nyttigt vinterudstyr (26-12-2010 13:56:01) (svar på 106574)
Hans Hildebrandt Nielsen #6023, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.255.150.97)
Tanken var ikke tænkt til ende. :-I
Kobberrør og jern duer ikke sammen.
Så skal man lave forsøget skal man bruge plastic luftslange eller ligende.
En spiralslange til luftpistolen på kompressoren kunne måske bruges. Kombineret med fire stykker flamingo og en stor elastik rundt om batteriet.

MRh
Hans
Index
106596: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Nyttigt vinterudstyr (26-12-2010 19:00:01) (svar på 106575)
Peter Hansen #4214, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.198.24.250)
Hvofor duer kobberrør og jern ikke sammen ???

Med 88" 200TDI hilsen
Peter
Index
106597: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Nyttigt vinterudstyr (26-12-2010 19:02:58) (svar på 106596)
Hans Pedersen #4625, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.49.225.57)
Det gør det også, ingen problemer der.
Mvh
Hans
Index
106598: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Nyttigt vinterudstyr (26-12-2010 19:17:56) (svar på 106597)
Steen Hansen #7885, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.61.161.72)
der er et eller andet med at man ikke kan have jernrør efter et kobberrør, i hvert fald ved radiatorer og rørføring i hus instal.

steen
sIIa 1962 109"
Index
106601: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Nyttigt vinterudstyr (26-12-2010 20:10:37) (svar på 106598)
Peter Hansen #4214, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.198.24.250)
Måske kan der være et tæringsproblem når der er tale om frisk iltholdigt vandværksvand, måske frigøres der noget kobber til vandet som vi derefter ikke bør indtage. Før i tiden fortinnede man kobbervarer der brugtes til madlavning da man ellers kunne pådrage sig en forgiftning fra kobberet.
Men i et lukket iltfattigt kølesystem, tit med korrosionshæmmende tilsætningsstoffer har det vist ingen betydning - bilkølere var - ihvetfald tidligere altid lavet af kobber og trods kølerslangerne tit i el-forbindelse med motoren via montering på karosseri og stelledning.
Den dampkedel jeg har i båden har ildpåvirkede kobbervandrør, stort set alle damplokomotivkedler har kobberfyrkasse og disse kedler er i nogle tifælde over 100 år gamle.

Med 88"TDI hilsen
Peter
Index
106714: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Nyttigt vinterudstyr (29-12-2010 10:38:36) (svar på 106598)
Troels Andersen #8513, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.62.237.254)
Problemet opstår kun ved galvaniseret jernrør og kobberrør.
altså ingen probs med sortjern og kobber.
Så du kan godt kombinere jern og kobber i din varme installation, bare ikke dit brugsvand, hverken varmt eller koldt.