tilbage

Land Rover Forum  

Index
10663: Relæproblemer på El-spil og Motorvarmere (01-09-2003 20:55:59)
Anders Kofod Mogensen #5653, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 80.210.2.2)
Hejsa

først mit problem. jeg har bøvl med relæ boksen på mit Warn 8274 spil. Den sluger strømmen når ikke i brug. jeg ville høre om man uden videre kan afmontere kablerne fra spilmotoren og så måle relæerne igennem med spænding på, altså med betjenningen "spole ind og ud" uden at spilmotoren køre. er der noget som kan tage skade ???

mit andet ?

der må være nogen i dette forum, som har erfaringer med diverse motorvarmere. jeg overvejer at installere et sådanne i min SIII så den er dejlig "varm" når jeg skal ud og køre til vinter og forhåbentlig spare lidt bezin.
Men hvilken mærke/model skal det være ?, og hvor skal jeg købe den (Læs: hvor for jeg mest rabat). derfor lad mig høre ved i har erfaret.

MVH Anders Mogensen
Index
10665: sv: Relæproblemer på El-spil og Motorvarmere (01-09-2003 23:17:08) (svar på 10663)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.193.211)
Hej Anders!

Motorvarmer: Jeg installerede en af slagsen i min sIIIer sidste vinter - det er en af "dypkoger"-typen (240V -500W)som placeres på slangen mellem køler og kølevandspumpen. Den funker fint og står i ca.500kr. For at opnå at motoren (samt delvis olien i gearkassen)når at blive varm/lun skal den være tændt i en 3-4timer inden du skal køre om morgenen - dvs at den med økonomisk fordel kan tilsluttes en timer.
Nu fik jeg min som brugt fra en kammerat - så jeg ved ikke lige hvor du kan købe en sådan -- hvad med Ketner (www.ketner.dk)i Århus eller Kolding? De har meget forskelligt prof kram til bla. Lastbiler og andre køretøjer.
LR sIII hilsen Stefan - Skanderborg