tilbage

Land Rover Forum  

Index
107153: aUTOMATGEAR (09-01-2011 11:42:07)
Per Voss Capion #8700, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.30.57)
Er der nogen der har erfaring med automatgear på en 110 TDI. Er det besværligt at ændre til manuel gear og er det dyrt? Bilen er fra 1996.
Index
107154: sv: aUTOMATGEAR (09-01-2011 11:46:28) (svar på 107153)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.142.141)
røv at kontakte Henrik Carlsen, medlem 2870.
Han har bygget den anden vej, fra manuel til auto på en 110" 300TDi. Han vil sikkert gerne hjælpe dig med svar.
Men, inden da vil jeg da nævne, at du jo lige skal huske, at du mangler en pedal, så der er jo lidt arbejde forude, hvis du vil til denne operation.
Index
107155: sv: aUTOMATGEAR (09-01-2011 11:59:17) (svar på 107153)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.229.40)
Wow, hvis du har en 110 med automatgear, skal du da bare være mega glad for det:) Bare det var mig!!
MEN hvis du vælger at bytte det ud med manuel, så er der garanteret een der er mere end villig til at bytte???
Index
107157: sv: aUTOMATGEAR (09-01-2011 12:10:31) (svar på 107153)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 87.54.179.2)
Jeg har sendt Olav en besked vedr. 110" -

At ombygge en auto til manuel skal man bare lade være med. For meget arbejde og unødige udgifter.

En 110 auto er ikke ringere eller væsentlig dyrere at futte rundt i end en manuel.

At køre auto er bare en fornøjelse - også i terræn!
Index
107161: sv: sv: aUTOMATGEAR (09-01-2011 12:18:52) (svar på 107157)
Per Voss Capion #8700, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.30.57)
Det jeg tænker på er hvis jeg er på langtur, eks. afrika, er det så mere besværligt at få rep. i tilfælde af nedbrud
Index
107163: sv: sv: sv: aUTOMATGEAR (09-01-2011 12:23:06) (svar på 107161)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 87.54.179.2)
Ok, hvis du alligevel går med ekspeditionstanker til Afrika, så ville jeg slet ikke købe en auto for at ombygge den. Det er bare det samme som at kaste penge ud ad vinduet...
Index
107164: sv: sv: sv: sv: aUTOMATGEAR (09-01-2011 12:41:54) (svar på 107163)
Per Voss Capion #8700, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.30.57)
Tror jeg bliver misforstået..... Det er ikke meningen at jeg VIL ombygge fra auto til manuel, jeg ville bare gerne vide om automatgear er godt eller skidt. Automatgear lyder til at være godt og så er mit spørgsmål.... jeg vil gerne på langtur til Afrika og ting har det jo med at gå i stykker og så vil jeg gerne vide om det er mere besværligt eller sværere at få rep. automatgear? Jeg har muligvis en 110 TDI automatgear 1996 172.000km, ombygget til langtur på hånden. Vil bare gerne vide om det kunne være et godt bud
Index
107166: sv: sv: sv: sv: sv: aUTOMATGEAR (09-01-2011 12:51:54) (svar på 107164)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.142.141)
Taxa'er kører mere end 100.000 km om året, og de kører alle med auto gear...
Så tror roligt du kan vælge den løsning.
Index
107167: sv: sv: sv: sv: sv: aUTOMATGEAR (09-01-2011 13:03:32) (svar på 107164)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.54.179.2)
En velserviceret auto er lige så holdbar som en ditto manuel.

Ulempen ved auto er, at du ikke kan trække den i gang, hvis batterierne skulle være flade, men det kan der jo forebygges imod.

Næste ulempe er, at bilen sikkert er udstyret med en gearkasse, som i forvejen findes i LRs sortiment, MEN der kan findes små dele, som er tilvirket unikt for den bil, du har kig på.

Disse kan være vanskelige at fremskaffe i Afrika, dog vil jeg straks sige, at der findes mange dygtige mekanikere på det sorte kontinent. De kan bygget det mest utrolige.

Jeg hælder dog mest til en manuel, når det skal gå til Afrika.
Index
107168: sv: sv: sv: sv: sv: sv: aUTOMATGEAR (09-01-2011 13:28:32) (svar på 107167)
Per Voss Capion #8700, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.30.57)
Så konklusionen er altså at jeg roligt kan købe med automatgear. Jeg skal helt sikkert til Afrika, men jeg kan jo spørge sælger om der er specialdele i gearkassen, det er nemlig ham selv der har stået for ombygningen.
Index
107172: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: aUTOMATGEAR (09-01-2011 15:36:33) (svar på 107168)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 62.199.171.156)
Umiddelbart er der ingen specialdele hvad angår automatgearet, det er nok nærmere kardaner og olie køler.

At ombygge en bil som har været manuel til mauelt gear igen er ikke sværere end at sætte automat gearet i.

Mvh

Stephan
Index
107176: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: aUTOMATGEAR (09-01-2011 17:04:40) (svar på 107172)
Per Voss Capion #8700, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.30.57)
Du mener altså ikke det vil være mere besværligt at reparere end et manuel gear, hvis uheldet skulle være ude?
Index
107191: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: aUTOMATGEAR (09-01-2011 19:48:35) (svar på 107176)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.8.140)
Hvis bilen først skal importeres, så vær opmærksom på, at den nok ikke findes i DK i forvejen, hvilket kan give problemer ved syn og beregning af registreringsafgift!

Det er ikke sikkert, det gør, men nu har jeg gjort opmærksom på det.

Få af sælger oplyst, hvilke slanger, forbindelser, ophæng osv han har brugt, så du kan anskaffe dig et r-dels-lager til Afrika-turen.

Men det er sikkert en fed bil, du får glæde af!

Jeg er faktisk bare lidt misundelig...
Index
107197: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: aUTOMATGEAR (09-01-2011 20:07:00) (svar på 107191)
Per Voss Capion #8700, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.30.57)
Det er meningen den skal importeres, jeg får at vide i morgen aften om jeg får den, der var en anden og kigge på den i dag og han skulle give besked senest i morgen aften.
Index
107249: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: aUTOMATGEAR (10-01-2011 18:58:24) (svar på 107191)
Per Voss Capion #8700, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.30.57)
Øv øv, jeg fik den ikke, man skal dælme være hurtig om at slå til !
Index
107195: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: aUTOMATGEAR (09-01-2011 19:53:36) (svar på 107176)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 62.199.171.156)
Tjaeh, jeg ved intet om selve arbejdet i at reparere et automat gear, men de fleste defendere med 300 tdi og automat gear har denne fra en discovery. Og i de fleste lande kan de lave discovery og rangerovere med z4hp22 automat kasse (så vidt jeg husker den hedder).

Det er nok dyrere at lave automat gear, om det er et udtryk for at det er sværere er mig uvist.

Men undersøg hvordan det er lavet på den bil du har kig på, Jeg gætter på at det specielle er olie køleren og kardaner, måske håndbremsen også.

Mvh

Stephan