tilbage

Land Rover Forum  

Index
107611: Ny ramme (19-01-2011 19:21:33)
Michael Petersen #7897, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.197.68.146)
Hej i alle dejlige Land rover folk.

Jeg skal til at have ny motor i min 90" og vil gerne skifte ramme, MEN skal man købe en der er galvaniseret ramme hvor man ikke kan svejse i den eller skal man købe en der ikke er og så give den godt med undervognsbehandling.

hvad er bedst og billigst på sigt.

Mvh

Michael Petersen
Index
107612: sv: Ny ramme (19-01-2011 20:20:54) (svar på 107611)
Jens Sigurdson #8554, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 88.83.80.201)
Hej Michael

Jeg vil sige at du skal gå efter en galvaniseret. Det mener jeg fordi du slipper for det andet graddede stads og fordi du sagtens kan svejse i en galvaniseret genstand uden den ruster.

Det nemmeste er hvis man kan dyppe det sted der skal svejses i saltsyre, men kan man ikke komme af sted med det, kan man også duppe stedet med en klud eller pensel med syre indtil det ikke "koger" op længere. Så er der renset 100% af for zink og man kan svejse.

Zinken virker rustbeskyttende ved at ofre sig i stedet for jernet. Det gør det kort sagt fordi det nemmere "ruster" end jern. Og fordi det er i elektrisk forbindelse med jernet.

Man kan også rustbeskytte jernet ved at skrue en offeranode på siden af jernet, ligesom man bruger det i alt fra varmtvandsbeholdere til fiskebåde. (dette virker kun på neddykkede ting, da der skal være elektrisk forbindelse gennem vandet såvel som jernet til anoden)
Selvom der er mindre områder uden zink vil jernet alligevel være beskyttet. Dog tæres zinken hurtigere hvis der er blottet jern i nærheden og det er derfor en god ide at male svejsningen over med epoxygrunder et par gange eller blymynje f.eks. på bilen.

Mvh
Jens
Index
107639: sv: Ny ramme (20-01-2011 15:07:08) (svar på 107611)
Bjarne Jørgensen #3844, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 212.27.17.25)
Jeg ville finde ud af hvad for kværn jeg ville have i, derefter ville jeg bestille rammen der passer til motoren galvaniseret, så slipper du for at svejse, husk masser af rustbeskyttigelse ind i rammen inden du skruer bilen sammen det er meget nemmere end når bilen ER samlet og skader ikke selv om rammen er galvaiseret,endvidere ville jeg overveje at købe en ramme der er med beslag til plastic tank nu du alligevel skal have en ny ramme vil det være en god ide at skifte til plast tank,

Mvh
Index
107655: sv: sv: Ny ramme (20-01-2011 18:50:42) (svar på 107639)
Michael Petersen #7897, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.197.68.146)
Jeg siger mange tak for jeres indput og jeg har, med jeres hjælp, fundet den bedste løsning.

Mange tak