tilbage

Land Rover Forum  

Index
108011: Knastkædehjul. (27-01-2011 23:08:02)
Rasmus Ege Olesen #6253, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 93.90.3.174)
Godaften forum

Jeg står og skal til at skifte forkæde samt kædehjul.
I den forbindelse har jeg så købt nye kædehjul både til krumtap og knast. Som forventet var krumtaphjulet kun udstyret med en not-gang. Men til min undre var det det samme for det nye knast hjul. Der var også kun en not-gang. (Det gamle havde jo seks) Men da jeg så talte tænderne og fandt ud af at hjulet har 42 tænder, blev jeg enig med mig selv om at så var det jo lige meget om der var en, to, tre eller seks not-gange.

Mit spøgsmål er derfor:
Kan det virkelig passe at man ikke skal kunne justere på stillingen af kædehjulene? Er det virkelig lavet således at når knast og krumtap står som det skal, og hjul og kæde ellers er nyt, så passer det bare lige i skabet?
Og hvis ikke det er tilfældet, hvordan justere man det så?

Håber virkelig at der er nogle der også i denne sag ligger inde med nogle guldkorn.

LR SIII Hilsen REO
Index
108017: sv: Knastkædehjul. (28-01-2011 08:39:08) (svar på 108011)
Jens Sigurdson #8554, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 88.83.80.201)
Index
108020: sv: sv: Knastkædehjul. (28-01-2011 09:44:08) (svar på 108017)
Jens Bollerup #5492, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 78.157.107.179)
En kæde er en dejlig opfindelse den skulle være lige lang hvergang, sættes lige på. kan dog sættes en omdrejning forkert.
Index
116848: sv: sv: sv: Knastkædehjul. (15-11-2011 17:19:28) (svar på 108020)
Fie Munck #8390, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 95.166.70.242)
Hej Jens,

hvad er det man kan vende forkert...?

mest fordi jeg selv nu har skiftet knast og det hele i en v8

Mvh

Michael Ramshøj
Index
108107: sv: Knastkædehjul. (30-01-2011 21:40:31) (svar på 108011)
Asger Jørnow #7242, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.140.98)
Nu er Land Rover motorer generelt meget fredeligt tunet til forholdsvis lav ydelse og lang holbarhed, men hvis du skal tune motor til at yde mere end dette bliver det interessant at få knasten til at stå 100% nøjagtigt.

Så for eksempelvis at genfinde de ca. 130 HK i en 3,5 L V8 er det af yderst beskeden betydning, men ønsker du 200 HK eller mere fra samme motor er det en anden sag.

MVH Asger Jørnow