tilbage

Land Rover Forum  

Index
109004: Perkins Motor i Land Rover 88 (03-03-2011 17:23:23)
Peter Berthelsen #7244, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 90.185.135.109)
Hej..

Jeg vil høre om der er nogle som har erfaring med at lægge en perkins motor i en Land rover 88, og hvordan det påvirker Syn..

MVH Peter
Index
109007: sv: Perkins Motor i Land Rover 88 (03-03-2011 19:20:05) (svar på 109004)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.9.235)
Det påvirker næppe syn, hvis alt er udført korrekt mht motorophæng, røggas osv.
Hvis du holder dig under 20% effektforøgelse, sker der heller ikke noget afgiftsmæssig. Øges effekten mere end de 20 %, skal der søges hos SKAT!

En Perkinsmotor er ikke designet til en 88", så derfor er det ikke sikkert, du får det ønskede udbytte.

Til gengæld vil en 2,5 n/a fra Land-Rovers egne hylder være et brugbart alternativt. Den har hele 68 hk og kan vha et Turner performancetopstykke give yderligere hestekræfter.

Maskinen passer lige ned i rummet, kun nogle ophæng skal flyttes.
Index
109008: sv: Perkins Motor i Land Rover 88 (03-03-2011 19:29:01) (svar på 109004)
Lars Peter Mondorf #8573, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 62.199.50.94)
hej Peter
mine erfaringer med Perkins som stammer fra vw LT er triste. Efter sigende er motoren oprindelig lavet til entreprenør-materiel med hovedsagelig konstant belastning og omdrejningstal og tilbølig til at brække ned med det kørselsmønster den typisk udsættes for i en varevogn.
uvidenskabelig betragtning. statistisk materiale : 2 defekte motorer ( 4 cyl) og en masse von høren sagen.

hvorfor lige en Perkins ?
Index
109009: sv: sv: Perkins Motor i Land Rover 88 (03-03-2011 22:16:49) (svar på 109008)
Peter Lund Høg #6120, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 94.191.136.103)
Paul, hvor finder du det Turner topstykke? Vil du lægge et link op, så jeg kan se noget info såsom pris, ydelse osv?

Mvh Peter

Index
109014: sv: sv: sv: Perkins Motor i Land Rover 88 (04-03-2011 11:21:47) (svar på 109009)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.11.250)
Af een eller anden grund er linket forsvundet fra listen i Land Rover links, men det er her:

http://www.turner-engineering.co.uk/html/cylinderheads.html
Index
109015: sv: sv: sv: sv: Perkins Motor i Land Rover 88 (04-03-2011 12:41:51) (svar på 109014)
Peter Lund Høg #6120, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 62.44.134.21)
Hej Paul

Tak for linket, men det ser ud til det kun er benzin motorerne der findes performance topstykker til - ikke til diesel, hvilket jeg heller ikke har hørt om før.

MVH Peter
Index
109016: sv: sv: sv: sv: sv: Perkins Motor i Land Rover 88 (04-03-2011 16:58:53) (svar på 109015)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.9.95)
Har lige forespurgt hos Frida, som bekræfter, at de ikke mere laver performance for 2,5 n/a, men det har de gjort:

Oscar Kraan, Holland - 13th July 2003
2.5 n/a Diesel cylinder head gasflowed
(Oscar originally bought a complete all ancillary engine elsewhere in the UK)

A good engine is the heart of every terrain vehicle, and for a Land Rover you will naturally go to the country of birth.

The compression in the block is too low and after deliberating we decided to have the cylinder head reworked. On advice of friends we have this done by Turner Engineering in combination with a visit to Old Sodbury. Turner is the specialist in gasflowing the inlet and exhaust ports for extra torque. Complete rework of cylinder head, including gasflowing.

Because we really don't trust anything anymore and the cylinder head is removed anyway we decide to tackle the rest of the engine at the same time. New piston rings, honing the cylinder bores and check the crankshaft and bearings. After re assembling everything the engine sounds totally different, much quieter, no more rattling and on the test drive a very noticeable improvement in performance.

It appears we finally bought real air in the UK!

Now it remains for the gear box to be rebuilt and we can start enjoying our very special self built Land Rover 109 S2a from 1969!


...

Men bortset fra det, er en 2,5 n/a en god løsning.

Min OneTen drives af et sådant maskineri og der kører bare silkeblød. Støjsvag er den dog ikke, så mens du har maskinrummet fri, så anbefaler jeg, at du støjdæmper i motorrummet før du geninstallerer en motor.
Index
109023: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Perkins Motor i Land Rover 88 (04-03-2011 20:20:31) (svar på 109016)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.11.66)
Her er et link til Ole, som også kan noget i den retning!

thechief@oddballrovers.com

Index
109022: sv: sv: sv: sv: sv: Perkins Motor i Land Rover 88 (04-03-2011 20:19:15) (svar på 109015)
Henrik Klinge #8692, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 89.186.178.11)
Du kan få optimeret dit topstykke hos team dingo http://www.teamdingo.dk/ De gør meget i det til traktortrækkere. Lad dig ikke skræmme af at de gør i traktortræk, de er meget proffessionelle og kan også arbejde med bilmotorer. Giv dem et kald, og hør hvad de kan tilbyde.

Henrik Klinge
Index
109024: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Perkins Motor i Land Rover 88 (04-03-2011 20:30:03) (svar på 109022)
Henrik Klinge #8692, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 89.186.178.11)
http://www.westspeed.dk/ De kan justere din knastaksel til så den gir lidt mere...
Index
109026: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Perkins Motor i Land Rover 88 (04-03-2011 20:53:36) (svar på 109024)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.69)
Den helt rigtige løsning i en seriebil er en 200DI altså uden turbo, ca. 85 heste og holdbarhed i hele bilen levetid.
Og så står der Land Rover på den.

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
117743: Perkins Motor i Land Rover 88 (05-12-2011 22:07:49) (svar på 109008)
Kenn Sandau #7592, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.23.76.120)
Det skal være en Perkins Prima 2,0 TDI fra en Rover Montego. Den kører godt. Yder ca 84 HK. Er meget brugt i serie biler i England. Har selv en renoveret Perkins klar til min 109" serie 3 .