tilbage

Land Rover Forum  

Index
109055: Passer LT77 i Defender 3,5 V8 (06-03-2011 10:54:03)
Torbjørn Barfod #6315, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.88.163.141)
Hej Orakler,

Passer en LT77 fra en RR 3,5 V8 "direkte" på en defender 3,5 V8. Jeg tænker ikke kun på koblingshus mv, men også gearstænger, ophæng mv.

Mvh
Torbjørn
Index
109057: sv: Passer LT77 i Defender 3,5 V8 (06-03-2011 14:27:25) (svar på 109055)
Peter Struntze #2005, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.145.112.197)
Skal ikke kunne svare på om LT77 passer, men har du overvejet om det er klogt ? V8 er født med LT85 Santana box, som er væsentligt stærkere end LT77 (som jo dårligt kan holde til en disel ?)

jeg ville nok overveje at tage en renoveret LT85 hjem fra GB, de koster lige under 6K for en ombytter.

Hilsen
Struntze
Index
109058: sv: Passer LT77 i Defender 3,5 V8 (06-03-2011 15:52:08) (svar på 109055)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.9.205)
Du bør bibeholde din LT85, idet den er skabt til V8.
Index
109075: sv: Passer LT77 i Defender 3,5 V8 (06-03-2011 22:14:14) (svar på 109055)
Anders Rasmussen #2889, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 2.105.67.201)
Hej Torbjørn

Lt 77 Gearkassen sad originalt på Range Rover v8, så den holder nok lige så godt på en landrover, men Lt 85 skulle være stærkere. Range Rover kørte med to forskellige Lt 77 gearkasser en med lang gearstang, og en med kort gearstang. Den type med lang gearstang er den du skal bruge hvis du vil bevare midtersædet og den originale midtertunnel.

Mvh Anders
Index
109099: sv: sv: Passer LT77 i Defender 3,5 V8 (07-03-2011 17:58:53) (svar på 109075)
Torbjørn Barfod #6315, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 2.105.232.164)
Tak for info Anders, tror jeg vælger midtersæde:-)
/Torbjørn
Index
109108: sv: sv: Passer LT77 i Defender 3,5 V8 (07-03-2011 20:57:26) (svar på 109075)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.249.43)
RRC med lang gearstang var 83-84-85 og LTgearkassen for enden af gearstangen skulle være et straigth fit iflg. "Landroverovner"
Som bekendt var V8LandRoverne, bortset fra tidlige 11o"- med LT85- Santanagearkasser mens dieselerne var LT77; egentlig burde det være omvendt, da dieselerne med deres tunge svinghjul var mere hård ved gearkasserne end benzinerne. Vel vidende 4cylinderede alle havde LT77. Især gik de kraftige ryk ved igangsætning hårdt ud over de underdimensionerede
bundgearslejer på LT77eren. Dette er da også årsagen til de fleste LT77eres endeligt. Her har Santana valgt at anvende
lejer som man ser brugt som forhjulsleje på forhjulstrukne personbiler. Til gengæld er akilleshælen på LT85 sporkuglelejerne på den gennemgående aksel, som ofte brænder varme, måske grundet anbefalet anvendelse af motorolie ell.
ATF. Der er jo som bekendt noget ved alting, uden det nødvendigvis er alting der er noget ved.