tilbage

Land Rover Forum  

Index
109868: 2.5L diesel der ikke trækker i højt gear. (28-03-2011 16:47:55)
Jesper Larsen #8164, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.129.109)
Hej. Nogen der kan hjælpe mig med en mulig løsning/forklaring på hvorfor min 90" med 2.5L diesel ikke er meget for at trække i 4 og 5 gear, især er det galt op ad bakke eller i modvind, den har fået ny dieselfordelerpumpe for et års tid siden og adjektiv til at rense dyser og det indvendige for en månedstid siden, Hastigheden falder til ca. 65-70km i timen, men det er måske normalt for sådan et køretøj, Er løsningen en 200tdi og må/kan jeg umiddelbart gøre det.
Index
109869: sv: 2.5L diesel der ikke trækker i højt gear. (28-03-2011 16:50:28) (svar på 109868)
Jesper Larsen #8164, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.129.109)
Glemte helt og skrive at den har "gået" 287000KM.
Index
109870: sv: sv: 2.5L diesel der ikke trækker i højt gear. (28-03-2011 16:57:50) (svar på 109869)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 131.165.115.1)
Og du har naturligvis husket at stille ventiler , rense luftfilter eller et nyt osv.
Div filtre til fra tanken, hvis ikke så må de andre komme med et indspark.
mvh jens e der lige har lavet en huskeliste sååååååå lang.
Index
109872: sv: 2.5L diesel der ikke trækker i højt gear. (28-03-2011 17:18:30) (svar på 109868)
Jørgen Lundrup #3771, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.218.159.184)
Den, der skiftede pumpen, sørgede han for at stille tandremmen korrekt? -Og desuden: Hvornår er dieselfiltret skiftet, har du fået stillet ventiler fornylig, er dyserne slidt, er speederkablet "skredet"? Til dit sidste spørgsmål: en 200 TDI er løsningen, når din 2,5 l n/a IKKE KAN MERE, men hvis den ikke er underkomprimeret, så er der sikkert mange gode kilometer i den endnu...

Jørgen Lundrup
Index
109877: sv: sv: 2.5L diesel der ikke trækker i højt gear. (28-03-2011 19:59:06) (svar på 109872)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.10.170)
Jeg kører OneTen med 2,5 n/a og den er ikke vild i modvind eller op ad bakkerne. Maskinen har rundet de 360t km og spørgsmålet er nu, om jeg vil beholde den så original som mulig eller søge Skat om tilladelse/afgiftsberigtelse, som jeg kan lægge enten en Td5 eller Td4 ned i maskinrummet.