109876:
sv: sv: sv: Transfer færdig? (28-03-2011 19:40:54) (svar på
109823)
Peter Lund Høg #6120, reg. vjyl (medlem) (
ip-adr: 212.97.233.167)
Så fik jeg pillet tandhjulet ud af transferen i dag, for at se om strålerne var slidt op. De ser ud som nye - jeg kan i øvrigt se hjulet er skiftet tidligere, da mit hjul er "cross drilled" og det skulle det ikke være i følge Ashcroft. Men det er jo kun et plus:-)
Men da jeg så havde hjulet ude og derved frakoblet transfer gearkassen fra motoren og hovedgearkassen, så kunne jeg jo lige fejlsøge videre.
Det viste sig, at jeg ved udkobling kan få en lyd, som 2 tandhjul der kun lige snitter hinanden, frem.
Så prøvede jeg at afmontere slavecylinderen til koblingen og skifte til de forskellige gear uden at påvirke koblingen overhovedet. Der kunne jeg skifte gear så let som ingenting og jeg kunne sågar kravle ind under bilen og i alle de forskellige gear kunne jeg holde akslen fra hovedgearkassen med hånden!
Så jeg er efterhånden nede på det enten er koblingen eller hovedgearkassen. Det er bare lidt underligt for koblingen har ikke vist svaghedstegn som at glide, så jeg tvivler på belægningen er slidt op.
Nogen der har et bud på fejlen?
MVH Peter