tilbage

Land Rover Forum  

Index
109913: Af med gearkasserne (29-03-2011 15:05:43)
Peter Lund Høg #6120, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 62.44.135.25)
Hej

Jeg har måtte sande jeg som et led i at få min 90 200 TDi på gaden igen, skal have afmonteret både hoved- og transfergearkasserne. Hvad er nemmeste måde?

Jeg er pt. ved at se om jeg kan finde et sted med lift eller grav, men hvis det glipper, er det så til at gøre mens bilen står på jorden?

MVH Peter
Index
109917: sv: Af med gearkasserne (29-03-2011 17:12:05) (svar på 109913)
Lars Larsen #8102, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 87.55.118.89)
du skal tage bundplader + midterkonsol af så du kan komme til. hvis du har en værkstedskran så brug den ellers kan 4" stolpe og en talje bruges sæt en dunkraft undere motor så den ikke vælter, af med kadangerne og gearkasse ophæng
hilsen
lars
Index
109931: sv: sv: Af med gearkasserne (29-03-2011 22:36:45) (svar på 109917)
Peter Lund Høg #6120, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 62.44.134.24)
Så det er med andre ord ikke nødvendigt med lift eller grav? Og vil du løfte gearkasserne oven ud siden du vil til at afmontere bund og midterkonsol? Jeg havde nok selv tænkt det var nemmest at tage gearkasserne ud samlet og så neden ud.

MVH Peter
Index
109934: sv: sv: sv: Af med gearkasserne (30-03-2011 08:04:06) (svar på 109931)
Lars Larsen #8102, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 87.55.118.89)
det med lift/grav er ikke nødvendigt, jeg vil afmomtere bundpladerne for bedre at kunne få plads nok og tage dem neden ud du skal jo have pladen over bellhause af for at skille motor og gearkasse og det kan være en fordel at afmontere tverstiver på rammen. transferen er rigtig tung så kran/talje er at foretrakke husk at kontrolere din kobling når den nu er til at komme til,husk at afmontere slavecylender inden du trakker gearkasserne bagud.
god arbejslyst
hilsen
lars
Index
109939: sv: sv: sv: sv: Af med gearkasserne (30-03-2011 14:04:13) (svar på 109934)
Peter Lund Høg #6120, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 62.44.134.24)
Tak for tipsene. Jeg må ud at have fat i en donkraft, en talje og lidt træklosser.

Jeg må hellere komme i sving - det lyder som der går lidt tid før Land Roveren igen er køreklar.

MVH Peter