tilbage

Land Rover Forum  

Index
110346: Almen information, for at fjerne evt. misforståelse. (11-04-2011 10:38:36)
Morten Hermann Jensen #5940, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.198.218.176)
Hej

Grundet det senest skriveri omkring mit indlæg omkring et arrangement i DOS, vil jeg prøve at beskrive hvad DOS står for.

DOS = Dansk Offroad Sport.

Er en motorsportsklub for 4X4- biler af alle mærker, de skal blot være synet.
Der arrangeres løb af forskellig karakter og oftest på tid !
Løbene er typisk af en mere ekstrem karakter en her i DLRK og dermed er der også større krav til sikkerheden for biler og personer.
Man skal tilmelde sig disse løb forude for løbsdagen, så man kan ikke dukke op og køre på dagen.
Deltagerne skal endvidere indløse licens hos DASU. Dette inkludere forsikring i forbindelse med det enkelte løb og der skal besvares på en stribe tekniske og sikkerhedsmæssige spørgsmål.
Der gives ingen undervisning i at køre en 4X4 i DOS, det er forventet at deltagerne har denne viden på forhånd.

DLRK er en ren bilmærkeklub og favner hele familien.
For at køre med i terrænet skal vi have et grønt bevis, som ruster os til at færdes sikkert i bakkerne.
De løb der køres i DLRK er forholdvis bredt funderet og mere baseret på bredden. Og der må ikke køres på tid.

Ud fra disse to beskrivelser, som der nok kan tilføjes lidt, fremstår det at DOS ikke er en konkurrent til DLRK, men et naturligt skridt videre for dem der ønsker at prøve at køre løb på en mere ekstrem måde.
Lidt frisk kan man sige at DLRK er for bredden og DOS er for eliten, hvis man trækker en parallel til sportsverdenen.

Jeg er ikke medlem af DOS, har dog været det i nogle år.
At jeg beskriver DOS her, er godkendt af et bestyrelsesmedlem i DOS.

Håber dette har skabt lidt klarhed og ønsker jer en god dag.

Morten
Index
110348: sv: Almen information, for at fjerne evt. misforståelse. (11-04-2011 13:23:22) (svar på 110346)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.69)
Og Dansk Land-Rover Klub har aldrig tidligere haft nogen som helst problemer med DOS, hverken arrangementsmæssigt eller med hensyn til at annoncere på DLRK.
Tvært i mod kan man næsten sige, DOS er et godt supplement/udvidelse til DLRK, for hardcore offroadkørerne, som Morten også beskriver.

Flot af webmasteren at beskrive årsagen til kludderet med den slettede tråd omkring DOS, som jo var en klar misforståelse.

Mvh
Kenneth Poulsen