tilbage

Land Rover Forum  

Index
110570: Mangler lige lidt erfaren hjælp her (22-04-2011 22:49:03)
Lars Borup Andersen #8694, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 77.213.53.23)
Hej allesammen..
Ved godt man ikke kan svare konkret på noget man ikke selv har hørt, men jeg spørger nu alligevel.
Min defender ( årg 2005 TD5 ) og jeg har været en tur i Hinnerup øvelsesterræn, hvor vi parkerede i en mudder/vandhul i vil 10 minutter.
Nu knurre/larmer bilen ved gasgivning specielt mellen 60-80 kmt. i 4 og femte gear.
Altså bilen knurre / skurer / lyder lidt som en flyvemaskine ved gasgivning, men når speederen slippes holder træk / accelrations larmen op og den lyder dejligt som før...
Følgende er foretaget uden ændring i opførsel....

** jeg har skiftet differentiale olie for og bag **
** styrkugle i højre side var slidt og skiftet **

Spørgsmålet er nu hvordan finder jeg lettest ud af om det er et hjulleje, et kardankryds, diffen eller andet der er slidt og frembringer larmen ?

Jeg bor i Oksbøl ved Varde, men kører gerne en tur hvis der er en der måske kan høre sig frem til hvilke nye stumper jeg skal bestille for at komme den larm til liv :-)

Spørg endelig, hvis der er nogle manglende oplysninger der kunne hjælpe til en diagnose af patienten...

LR hilsen Lars
Index
110571: sv: Mangler lige lidt erfaren hjælp her (23-04-2011 01:35:24) (svar på 110570)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.69)
Det kunne lyde til at være et/flere kardankryds der har slugt pluttevand.

Kontrol af kryds: sæt klodser på hjulene, sæt bilen i frigear, løs håndbremsen og så nedunder og riv og flå i kadannerne, der må ikke noget slør.

Prøv at smøre krydsene op og se om det hjælper, i så fald er det en stakket frist og kun en udskiftning vil afhjælpe problemet.

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
110580: sv: sv: Mangler lige lidt erfaren hjælp her (23-04-2011 17:41:18) (svar på 110571)
Lars Borup Andersen #8694, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 77.213.53.23)
Hej Kenneth

Så er problemet lokaliseret, den er gal der hvor kardannen går ind i forreste diff, den kan nokkes en del med.

Tak for det gode råd, så må jeg se at få klaret sagen.

God weekend