tilbage

Land Rover Forum  

Index
11081: Rabat hos MJ (04-10-2003 14:35:44)
Hans Nielsen#6023-fyn. (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.47.140.156)
Da jeg for et par måneder siden handelede bremse dele hos Midtjysk reservedelslager telefonisk. spurgte jeg efter rabat som medlem af Dansk landrover klub, og fik at vide at de altid gav alle kunder rabat, da 80% af deres MJ's kunder aligevel var medlem af Landrover klubben. Dengang tænkte jeg ikke mere over svaret, men det fjerner jo en medlemsfordel, mange sikkert har brugt for at fræmhæve Landrover klubben.

Jeg har ellers kun godt at sige om Midtjysk reservedelslager, de har de to gange jeg har talt/handlet med dem, er jeg blevet behandlet meget tilfredsstillende.


M.R.H
Hans
Index
11086: sv: Rabat hos MJ (04-10-2003 20:56:59) (svar på 11081)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.193.211)
Hmmm- ja måske, måske ikke - fjerner det en af klubfordelene - men tilgengæld er der så så rigeligt med andre glimrende fordele ved at være klubmedlem at tage af -- hvad med de talrige arrangementer der er i løbet af året, den frivillige hjælp på landevejene der gives af diverse klubmedlemmer i nødens stund, vores kompetente fora og,og,og.... - for slet ikke at glemme muligheden for samkvem med ligesindede LR-fanatikere -høj og lav - tyk og tynd - uden at der skeles til indkomstrammer og opvækstmiljø -- og så selvfølgelig de andre økonomiske fordele i form af diverse rabatter hos andre forhandlere end lige MJ -- hmmm, hva´med det?? :-)
LR sIII hilsen Stefan

P.S. - MJ giver jo ikke rabat for vores blå øjnes skyld - de har jo nok set det økonomisk fornuftige i at give alle kunder rabat - hvilket måske, måske ikke kan give grundlag for at spekulere om de rå priser så i givet fald er i overkanten fra start af ?!?!- når dette er sagt, er det kun en tanke som jeg alene må stå for skud for, hvis det afføder brummen i krogene.
Index
11087: sv: sv: STOP! STOP! STOP! (04-10-2003 21:39:26) (svar på 11086)
Hans Nielsen#6023-fyn (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.82.212.203)
STOP! STOP! STOP!

Hvis det er muligt, at man kan misfortolke mit indlæg så groft som en kritik af Roverklubben, undskylder jeg mange gange og henstiller til at det fjernes.

Essensen af mit indlæg var at, en rabat der gives til ALLE kunder ikke er en rabat.




UNDSKYLD!
Hans
Index
11092: sv: sv: sv: STOP! STOP! STOP! (04-10-2003 22:15:34) (svar på 11087)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.193.211)
...OK - med det som essens så stiller det sig jo ganske anderledes an - så kan jeg kun give dig ret.
Stefan
Index
11093: sv: sv: sv: STOP! STOP! STOP! (05-10-2003 10:25:07) (svar på 11087)
Søren Vels Christensen #3564, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 217.157.204.130)
Hans, prøv istedet at tænke således:

De gamle biler er næsten 100% ejet af klubmedlemmer. Og det er de biler som kræver de fleste reservedele.
De nye trendy modeller ejes oftest af imagesettere som aldrig kunne drømme om at blive medlem. Prøv selv at vinke til dem ;-). De kører istedet hen til den autoriserede forhandler for rep. og service.
Således er der dog en vis exklusivitet i vores forhold til MJ.

Der er en anden medlemsfordel. Hvis MJ's service forringes væsenligt, vil nyheden spredes som en steppebrand i klubben.
Klubben (dens medlemmer) er således med til at holde denne og andre leverandør lidt i ørene.


Med venlig hilsen
S. Vels
Index
11095: sv: sv: sv: sv: Så STOP dog! (05-10-2003 12:50:06) (svar på 11093)
Hans Nielsen#6023-fyn (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.47.145.25)
Jeg vil her prøve at skære det ud i pap.



Mit første indlæg går på ingen måde på, om det er godt eller skit at være klubmedlem eller ej. Men på oplysningen til et medlem i et tidligere indlæg, om at klubben får rabat hos MJ.

NEJ! Klubben får ikke rabat hos Mj.

Jeg har ikke nogen som helst interesse eller lyst til at anfægte eller nedgøre medlemsskabet af Dansk landrover klub.

Men det er da at stikke folk blår i øjene, at fortælle dem at de får rabat hos MJ når de er medlem af DLRK.

Jeg burde nok have skrevet følgende i mit første indlæg:

Dansk landrover klub får ikke rabat hos Midtjysk reservedelslager.

Eller enu bedere, burde jeg ikke have blandet mig i debatten. og så have siddet her hjemme og grint af at folk tror, de får rabat hos MJ ved at være medlem af DLRK.

Jeg forsøgte blot at sætte tingene på plads med hensyn til rabat hos MJ.

Jeg beklager meget at jeg har fremført denne tabuindformation, men jeg er af den opfattelse at man bør spille med åbne kort,og det gør somme tider at man stikker hånden eller i dette tilfælle hele hovedet i en væpserede.

Jeg vil lige slå fast at jeg ikke er medlem af klubben for rabatterne skyld,jeg er ikke engang forsikret i det selskab klubben har rabat aftale med. Men jeg er medlem fordi en firehjulstrukket V8 Range Rover årg 86, er en fed bil jeg har drømt om at eje siden jeg 15år, idag er jeg 36 og har råd til at køre og skrue i dette dejlige stykke legetøj, og derfor ikraft af mit medlemsskab, føler jeg har lov til at trække på den utrolige store mængde viden der er opbygget i DLRK gennem mange år, og det gør jeg så, med stort TAK!

PS. Tro mig havde jeg vist at det blev mig der kom til at sidde med Aben, havde jeg ALDRIG skrevet mit første indlæg,


Med Rover Hilsen.
Hans
Index
11104: sv: sv: sv: sv: sv: Så STOP dog! (05-10-2003 23:11:37) (svar på 11095)
claus kjøller (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.166.34.14)
Kære Hans

Fortvivl ikke, og fortsæt med at give udtryk for mening og holdning.....men vær samtidig forberedt på af der til tider kan forekomme respons fra debatører, der ikke lader de nervetråde der styrer fingrenes leg på tastaturet passere kvisten før anslag ;-)

Iøvrigt er det ikke nogen hemmelighed at Midtjysk giver rabat til alle LR kunder, men det gør nu ikke mig noget, bare jeg er tilfreds med service, kvalitet og pris når jeg har brug for stumper.

P.S. til Hovedbestyrelsen:
Kommer den lovede fortegnelse over rabatordninger på landsplan mon snart ??

Med LR hilsen
Claus Kjøller/1105

Index
11107: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Så STOP dog! (06-10-2003 01:42:11) (svar på 11104)
Hartley Nielsen #2128, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 195.41.184.63)
Ja.
Index
11108: sv: Rabat hos MJ (06-10-2003 01:48:25) (svar på 11081)
Hartley Nielsen #2128, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 195.41.184.63)
Med hensyn til rabatten hos MJ så kan jeg da fortælle at de ind imellem får en specialudgave af medlemslisten,(uden personfølsomme oplysninger), så de kan tjekke om folk er medlemmer. Og jeg har hørt fra mennesker der ikke fik rabat fordi de ikke stod på listen. Og tjekker de listen hver gang nogen ringer, nej det tror jeg såmænd ikke, men generelt så funger det.
Index
11178: sv: sv: Rabat hos MJ (10-10-2003 17:47:48) (svar på 11108)
Elspa & Jørgen Metzdorff #4772, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.199.133.89)
Som nævnt andetsteds på dette forum, har MJ overfor undertegnede bekræftet at DLRKs medlemmer får 30% rabat på vejl. listepriser.

At andre også er gode forhandlere og får tingene til samme pris som os, gør den da ikke "ikke eksisterende". Det er da rabat - uanset hvem den gives til, eller?

Som Hartley skriver får MJ jævnligt en medlemsliste. Står du ikke på den seneste, var det måske en ide at kontakte din regionsleder, som så, gennem HB, kan sørge for at MJ bliver opdateret.

Jørgen Metzdorff
Regionsleder, Region Østjylland