tilbage

Land Rover Forum  

Index
110865: Erfaringer med spil? (Wire kontra Syntetisk reb) (06-05-2011 17:54:02)
Lasse Steffens Pedersen #8479, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 87.57.2.93)
Hej DLRK

Jeg sidder og er ved at finde et spil til min Defender 90"

Og efter meget søgen på nettet og her på forum er jeg kommet frem til 2 mulige spil.


Det ene er et Champion C9500HS. (Kan fåes både med syntetisk reb eller wire) Pris (375/500 pund)

Det andet er et Winchmax 13000lb. (kan også fåes både med syntetisk reb eller wire) Pris (325/435 pund)


Begge spil koster noget mere med reb end med wire.


Nogle gode råd til hvilket spil man skal gå efter? Fordele/ulemper

På forhånd tak

Mvh

Lasse
Index
110867: sv: Erfaringer med spil? (Wire kontra Syntetisk reb) (06-05-2011 18:46:05) (svar på 110865)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 2.108.165.217)
Det er lidt et holdnings spørgmål.

Reb :
fordele- super lækre at arbejde med, ingen tråde der går igennem handsker og hænder. Du kan næsten rulle det op som du vil på tromlen. let at fastgøre til alle tromler.

Ulemper - du kan ikke se om rebet er forringet i styrke, det kan se nyt ud og knække. Det er følsomt overfor varme spil tromler, lav mekanisk styrke, relativt høj pris.

Wire :
fordele - mekanisk stor styrke, relativt billig, ikke følsomt overfor varme på spil tromle.
ulemper - stift, diameter på wire og diameter på tromle skal passe sammen, ellers bliver det svært at lægge på tromlen og det kan let filtre sig sammen.


Hvad skal du oftest bruge dit spil til..? er det let bjærgning, hardcore ræs, normale lige træk, skæve vinkler. Skal du hygge dig ny og næ terrænet, så tag et spil med wire, det kræver ikke så meget vedligehold.

Spillets effekt er vigtigt men i det niveau er der ikke så meget forskel, når det kommer til stykket.
Tror hastigheden rimeligt ens på de to spil, men det er her at du kan ofre en masse penge når du ikke kan nøjes med det billige.

Skal du bare trække dig selv fri og hygge til arrangementer, så køb det billige.

Når du skal have det vildt, kan du købe gigglepin spil eller hyd spil, men så er prisen altså med et nul på ekstra.


Med venlig hilsen


Stephan
Index
111329: sv: sv: Erfaringer med spil? (Wire kontra Syntetisk reb) (27-05-2011 17:09:52) (svar på 110867)
Lasse Steffens Pedersen #8479, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 87.57.2.72)
Hej Stephan

Spillet skal bare bruge når vi er ude og leget lidt i øvelseterrænet. Og letter bjærgning.

Men efter lidt mere søgen på nettet så valgte jeg at købe et Champion C9500HS da det har fået rigtige gode kommentare med på vej.