tilbage

Land Rover Forum  

Index
111411: Flere hk (02-06-2011 08:17:25)
Kaj Tunlev #1643, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.61.239.236)
Jeg har set nogle nævne, at en efi knastaksel giver flere hk, men hvor mange? Årsagen til spørgsmålet er, at jeg måske skal skifte knastaksel på min V8 fra 1987. Den er skiftet en gang tidligere til en Piper 270, men nu er der opstået en tikkelyd, kan være en hydraulisk løfter, så derfor en efi knast i stedet for Piper 270.


Mvh

Kaj Tunlev
Index
111412: sv: Flere hk (02-06-2011 10:05:01) (svar på 111411)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.59.68.119)
Hej Kaj

Den skulle give en 5-8 HK på en 3,5 l.Carb Jeg satte en sådan i da jeg renoverede min 3,5 og er godt tilfreds.

Mvh

Mads
Index
111468: sv: sv: Flere hk (06-06-2011 11:41:44) (svar på 111412)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 95.209.223.120)
En knast fra de "små" V8EFIer giver, iflg. Bearmach der også sælger dem, ca. 20HK mere end standard-sugebenzinernes knast.
Fordelen ved denne er man bibeholder "The Grunt"- godt drejningsmoment ved middelomdrejninger. Dersom det ikke er gjort, så kan man med fordel fjerne restriktionen der sidder i indsugningen, lige under karburatorerne. Land Rover stoppede med at isætte dem i 1986, således motorkraften steg fra 114 til 135HK. Og det var jo ikke så ringe endda.