111419:
sv: Halvdød 2,25 Diesel (03-06-2011 09:42:28) (svar på
111417)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (
ip-adr: 95.154.7.61)
En 62 hk maskine presser dig ikke bagud i førersædet ved accelleration, ej heller ved mellemaccelleration.
Først bør du kontrollere, om speederen giver fuldt udsalg på indsprøjtningspumpen, så der opnåes det maks. omdrejningstal på 4.200.
Det kan du også afprøve på landevejen ved at accellerere op til 77 km/h i 3. gear. - Prøven udføres med driftsvarm maskine !!!!!!!! - Kan bilen komme op på denne hastighed - slidte motorer nok lidt mindre - opfyldes fabriksdata.
Ryger maskinen under accelleration, er dette ganske normalt og hvis den ligge lægger et røgslør ud ved højere hastigheder, er dette også fint.
Du kan plane topstykket ca. 3 mm eller købe et renoveret hos Turner Engineering.
Der hentes ikke den helt vilde effektforøgelse ved at montere anden indsugning/ andet luftfilter, men kan du give afgangsrøret/udstødningen en større diameter, vil der være mindre udblæsningsmodstand. Om dette vil være mærkbar/målbar, vil jeg dog sætte spørgsmålstegn ved.
Nye dyser er en god investering og er de over 60.000 km gamle, så skift dem.
I værste fald kan kæden være slidt eller slap. Motoren kan evt. ikke stå helt korrekt i tænding, men det giver din beskrivelse ikke indtryk af. Skal stå 15 grader før øvre dødpunkt.
Generelt vil jeg dog sige, at maskinen kører fint og du skal vel lige vænne dig til, at bilen tager den lidt mere med ro end du er vant til...