tilbage

Land Rover Forum  

Index
11147: En varm gammel tøs (09-10-2003 10:21:21)
Børge Shou Rosenberg (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.215.94.93)
Det er ligesom at læse en krimi, for så at opdage, at en eller anden har revet de sidste sider ud!
Hvordan gik det med tøsens hedeture? Var det vandpumpen,no-
get elektrisk (stelforbindelse el.l) eller noget helt tredie?
Jeg har nemlig også en halvgammel tøs i overgangsalderen (1976), som døjer med hedeture, og kunne godt bruge en en- delse på den historie.
Børge
Index
11157: sv: En varm gammel tøs (09-10-2003 15:37:53) (svar på 11147)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
hej børge

Hvilken vammel gammel tøs hentyder du til ? ;-)

mvh
Claus
Index
11161: sv: sv: En varm gammel tøs (09-10-2003 18:50:51) (svar på 11157)
Børge Rosenberg (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.215.94.56)
Hende rummelpotten fra juli måned, du var også inde for, at give dit besyv med.
mvh
Børge
Index
11168: sv: En varm gammel tøs (10-10-2003 08:13:33) (svar på 11147)
Jan Baunehøj Andersen #6070, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.239.234.5)
Jeg må vedkende mig ejerskabet !
Tøsen er igen i fin form - det var en lang omgang fordi der var flere fejl. Som beskrevet viste mit termometer temmeligt højt (lige ved kanten af det røde) og jeg havde i første omgang tanke på termostaten fordi spændingsregulatoren måtte være ok så længe tankmåleren var det, og fordi visningen faldt til nul når ledningen blev afmonteret på føleren var der jo heller ingen afledning. Derfor bestilte og modtog jeg hurtigt en ny termostat men det løste IKKE problemet. Derfor tænkte jeg nu der alligevel måtte være fejl i det elektriske - jeg havde ikke mulighed for at kontrollere instrumentet men jeg bestilte en ny føler og monterede den - intet resultat ! I desperation henvendte jeg til dette kompetente forum (det er herfra jeg havde fået de første ideer), og der kom mange foreslag. For nu at være helt sikker på om den rent faktisk var varm så satte jeg den gamle føler i en gryde med kogende vand og konstaterede at det svarer til ca 100 ohm ved 100 gr C - jeg sammenlignede med nye på bilen og målte 30 ohm, kurven for en NTC-føler er ikke liniær men jeg var nu helt sikker på at den var MEGET VARM og var egentligt temmelig nervøs - der var flere dyre forslag fra forummet. Det korte af det lange - efter at have adskildt pumpen, stillet tænding og revet i de sidste totter på hovedet tog jeg termostaten ud igen og lagde den sammen med den gamle i en gryde med kogende vand; Ingen af dem åbnede før det hele næsten kogte - så kom den nye med et lille hop ! Det er jo sjældent at to ting fejler samtidigt så derfor sammenlignede jeg de to følere og opdagede at min leverandør havde sendt en forkert ! Jeg og tøsen har det nu fint (d.v.s. hun har nu fundet på nye skavanker) igen - med ny termostat som bare hang lidt den første gang og med den gamle føler.
88"-hilsen, Jan, #6070