tilbage

Land Rover Forum  

11190: Region Østjylland "pillet" af DLRKs hovedside... (11-10-2003 19:57:24)
Elspa & Jørgen Metzdorff #4772, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.199.133.201)
Som du måske har konstateret har HB valgt at fjerne Region Østjyllands hjemmeside fra DLRKs hovedside. Du kan komme til regionens side på:

http://www.dlrk-ostjylland.dk

Grunden til at den er fjernet er at vi har links på siden. Links bestående af logoer. Det må man ikke, man må kun have tekstlinks...

Det er en enig regionsledelse der har valgt at have disse links på siden og jeg forstår ikke hvorfor siden er fjernet, da det jo ikke er regionsledelsen der straffes, men medlemmerne...

Jeg synes det minder om et mistillidsvotum - fra HB, på vegne af medlemmerne i Region Østjylland...

Er du interesseret i at læse den korrespodance der er blevet udvekslet i sagen, kan du læse den her:

http://www.ninety.dk/templinks.html (jeg kunne ikke få fat i vores webmaster og valgte midlertidigt at lægge den på en anden side. Den bliver fjernet herfra når vores webmaster har lagt den på regionens hjemmeside).

Med venlig hilsen
Jørgen Metzdorff
Regionsleder Region Østjylland
11193: sv: Region Østjylland "pillet" af DLRKs hovedside... (12-10-2003 19:32:25) (svar på 11190)
Morten Platz #4672, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 212.242.207.84)
Hej.

Skal indledningsvis orientere om at jeg ikke er inde i klubbens love og regler (og ikke har hørt om et medieudvalg i klubben før denne sag) - og begge dele er helt min egen skyld. Så der er ingen kritik af et udvalgs arbejde eller lignende i det følgende, blot input fra et medlem.

Det undrer mig noget at en region udelukkes fra DLRK's hovedside grundet et bannerlink til en benzinforhandler man har indgået en rabataftale med. En rabataftale indgået til medlemmernes fordel...

Der er ikke tale om et pågående/blinkende reklamebanner eller et pop-up vindue der opfordrer medlemmerne til at købe ind hos Metax - men derimod om et anstændigt, afdæmpet banner efterfulgt af en tekst der informerer om en attraktiv aftale for medlemmerne af regionen.

Som medlem betragter jeg dette som en rigtig god service fra regionsledelsens side. Det er da opløftende at have en regionsledelse der bruger tid og energi på at give os medlemmer de bedste muligheder nu vi er samlet i klubregi.

At fjerne linket til regionens underside er i mine øjne (om jeg så må sige) "tæsk til selvtæsk" idet en DLRK hovedside med aktive/opdaterede regions-undersider da i den grad er god reklame for klubben til interesserede nye medlemmer?

Som input til debatten vil jeg tillade mig at lufte min egen holdning til regelsættet:

Et regelsæt der tillader annoncer for producenter men ikke salgssteder virker mystisk, syntes jeg. Hvorfor må Warn reklamere for deres produkt når f.eks. Team Bertelsen ikke må reklamere for at de sælger produktet? Warn opnår da højst sandsynligt en salgsmæssig fordel i at man henviser besøgende til deres hjemmeside?

Når man generelt gerne vil have bannere på regionsforsiderne er det ikke overvejelser af designmæssig karakter der ligger til grund for regelsættet. Måske man kunne tænke sig at udvalget gør sig overvejelser/udarbejder retningslinier omkring f.eks. størrelse/formater, flash/ikke flash, pop-ups osv.
Og så iøvrigt ikke lave andre regler for hvem der må have bannere end at det skal være hjemmesider "af en for medlemmerne relevant karakter".

Frie tøjler til regionerne = større lyst til at arbejde for at fremme medlemmernes interesser = bedre rabataftaler = større smil hos medlemmerne. Det er da noget at understøtte!

Slutteligen har jeg forsøgt at finde omtalte regelsæt på DLRK's side men uden held. Det ville være rart at have samtlige regelsæt tilgængelige for medlemmerne her, til evt. fremtidige diskussioner.


Mange hilsener

Morten
11200: sv: sv: Region Østjylland "pillet" af DLRKs hovedside... (13-10-2003 00:03:31) (svar på 11193)
claus kjøller (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.166.34.14)
Hej Morten

Alle har lov til at have en menig om hvad som helst...også i Dansk Land-Rover Klub...så din personlige holdning vil jeg ikke kommentere, men jeg kan formentlig kaste lys over hvorfor situationen er opstået.

Dansk Land-Rover Klub er en demokratisk forening hvis øverste myndighed er Landsrådet. Rådet består af repræsentanter fra de 12 regioner ( valgt på respektive regionalforsamlinger), samt hovedbestyrelsens tre medlemmer. Ialt en samling på ca. 35 - 40 medlemmer.
landsrådet afvikles over en week-end hver år.

Denne flok tegner de overordnede linier for klubbens virke, herunder hvordan medlemmer og udvalg skal gebærde sig og hvilke regler der skal følges for de specifikke aktiveteter.

Nogle regler og retningslinier får status som "lov" og indarbejdes i klubbens vedtægter, mens andre kun kan læses i de offentliggjorte referater fra Landsrådene. Disse referater distribueres til de delegerede, regionsledelserne og til Oasen.

Landsrådet har gennem en årrække drøftet hvordan klubben skal profilere sig i det elektroniske medie og hvilke regler der skal gælde for aktiviteten.

* Skal vi overhovedet beskæftige os med mediet?
* Skal man logge på med medlemsnummer altid?
* Hvem må annoncere?
* Hvad med artikler fra Oasen?
* Hvad med bannerreklamer?
* Og 100 andre spørgsmål

For at få det hele belyst og sat på skinner, nedsatte landsrådet et medieudvalg til at varetage området.

Samme landsråd udstak et regelsæt som udvalget have som rettesnor i det videre arbejde.

En af reglerne fastslog at bannerreklamer eller annoncer på klubbens hjemmeside og de officielle regionssider, alene kunne tegnes af de virksomheder eller enkeltpersoner der i forvejen annoncerede i Oasen.
En beslutning der skulle sikre Oasen mod annonceudsultning, da en meget stor del af Oasens drift financieres af annonceindtægter. ( Efter min mening en god og fornuftig beslutning, da Oasen stadig er klubbens hovedorgan).

Beslutningerne og regelsættet blev gengivet i årets referat, men burde vel senere været trykt i klubbens samlede regelsæt.

Som i alle andre demokratier gælder en "lov" til en anden bliver vedtaget af en kompetent forsamling. Jeg har ikke set nye regler på området, hvorfor jeg formoder at de gamle gælder endnu.

...så hvis nogen skulle få lyst til at prøve grænser, ja så har Hovedbestyrelsen jo ikke andet valg end at følge Landsrådets beslutninger og sanktionsregler.

Iøvrig kan klubbens vedtægter m.m. læses direkte på hjemmesiden ( i boksen til højre over diskussionsforum)

med Land-Rover hilsen

Claus Kjøller /1105 n-sj

11204: sv: sv: sv: Region Østjylland "pillet" af DLRKs hovedside... (13-10-2003 17:08:29) (svar på 11200)
Poul Helmer Larsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.160.102.182)
Fuld respekt for Dansk Land Rover Klubs organisation, myndigheder og virkemåde.

Frustrationerne fremstår formentlig fordi klubbens generelle mediehåndtering ikke er i trit med den almidnelige samfundsudvikling.

Dette forhold skyldes formentlig, at medieaktiviteterne reelt ikke interesserer ret mange i landsråd og hovedbestyrelse, og endnu færre blandt menigmand.

- i modsat fald, ville klubbens samlede medieaktiviteter fremstå på en anden (og mere tidssvarende) måde.

Så hvis der ønskes forandringer, så kræver det at flere viser interesse for sagen.

Med Roverhilsen

Poul Helmer
11206: sv: Region Østjylland "pillet" af DLRKs hovedside... (13-10-2003 19:16:31) (svar på 11190)
Eva & Ib Krause-Kjær #3662, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 195.249.99.31)
I regionsledelsen i Region Østjylland arbejder vi koncentreret og målrettet på at give vore medlemmer et bredt og varieret udbud af arrangementer, og i øvrigt jf. DL-RK’s formålsparagraffer, bl.a. på at give medlemmerne ”en så sikker og økonomisk kørsel som muligt”. Så er det altså nedslående at opleve, hvordan vore initiativer bliver behandlet af hovedbestyrelsen (HB).

Gennem mange år har vore medlemmer efterlyst rabatordninger på det ene og det andet, bl.a. benzin og diesel. Og den nuværende HB har ikke gjort noget konstruktivt på området. Når så endelig Region Østjylland (læs: Jørgen Metzdorff) får en glimrende aftale i stand med Metax og helt i tråd med DL-RK’s formålsparagraffer, så bliver dette saboteret af HB ved at forbyde regionen at oplyse medlemmerne om rabatordningen via links i det elektroniske medie, der nu en gang er det mest udbredte, med baggrund i forbuddet mod reklamer på regionernes hjemmesider.

I hele polemikken omkring reklamer på hjemmesiderne, henviser HB til et referat af et møde i et medieudvalg for 2 år siden, hvor reglerne for reklamer og links skulle være udstukket.
1. Et møde som nogle af de indkaldte modtag indkaldelse til med få dages varsel.
2. Et møde som kun 3 ud af 12 regioner havde mulighed for at deltage i.
3. Et møde, hvor kun 1 af de 3 deltagende regioner havde en hjemmeside på det tidspunkt.
Disse kendsgerninger er i mine øjne ensbetydende med, at de deltagende ikke kan være et repræsentativt udtryk for DL-RK som helhed i relation til at træffe så vigtige beslutninger, og må have den konsekvens, at der må indkaldes til et nyt møde hurtigst muligt. Deltagergrundlaget er simpelthen for spinkelt.
At referatet af mødet så ydermere ikke er det papir værd, det er skrevet på, gør ikke grundlaget bedre – det er ikke udformet som et beslutningsreferat med kontant og entydig angivelse af beslutninger. Og har man fået mandat af landsrådet til at beslutte noget, skal det fremgå af referatet præcist, hvad det er, man har besluttet, og så skal det hele selvfølgelig offentliggøres, hvilket aldrig er sket, som det ellers er vedtaget på landsrådet.

Under debatten, og i takt med at HB’s argumenter for, at visse typer links godt kan accepteres på regionernes sider, falder fuldstændig fra hinanden, sker der en næsten umærkelig opblødning hos HB vedr. tolkningen af ovenstående referat. Pludselig må man gerne have grafik-links på regionernes særskilte links-side, bare ikke på regionernes hovedsider – det beror på ”nogle misforståelser” som HB udtrykker det – meget belejligt fik HB på den måde lige ”legitimeret” regionssiden for den region som underligt nok også huser formanden i DL-RK…

På ovenstående baggrund kan jeg og regionsledelsen i Region Østjylland naturligvis ikke anerkende referatet af medieudvalgets møde som værende lov.

Vi i regionsledelsen i Region Østjylland har tit fået skyld for at være provokatører – og vi har heller ikke noget imod at være provokatører i relation til HB – der skal provokationer til for at få rykket på tingene, der har en tendens til at gro fast, hvis ikke der er nogen, der laver en glidende tackling ind i mellem. Men i det her tilfælde er der ikke tale om en provokation - snarere om at tolke et medieudvalgsmødereferat, der er tyndere end vand…

Den adfærd som HB udviser i den her sag ved at fjerne linket til regionens hjemmeside fra DL-RKs hovedside, er under al kritik, og efter min mening i direkte modstrid med DL-RK’s formålsparagraffer. Og hvem er det egentlig HB straffer? Det er medlemmerne – de samme medlemmer, hvis interesser HB er sat til at pleje!

I Region Østjylland er vi meget spændte på, hvilke tiltag HB har i ærmet i relation ovenstående situation med hjemmesiden. At vi er blevet pillet af DL-RK’s hovedside, er allerede et alvorligt brud på de demokratiske spilleregler, og vi frygter naturligvis på vore medlemmers vegne for yderligere sanktioner.


Med venlig hilsen

Ib Krause-Kjær
Regionssekretær i Region Østjylland
11213: sv: sv: Region Østjylland "pillet" af DLRKs hovedside... (14-10-2003 02:49:50) (svar på 11206)
Hartley Nielsen #2128 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.54.115)
Med fare for at starte en kæmpedebat, bliver jeg nødt at verificere et par ting.
Vi har i klubben en del udvalg der er nedsat af Landsrådet, hvert udvalg arbejder selvstændigt ud fra rammer udstukket af Landsrådet. Hvordan udvalget udarbejder med hensyn til forretningsorden, retningslinier, og arbejdsmetoder er fuldstændig op til det enkelte udvalg. Hvis man er utilfreds med et udvalgs arbejde, tages dette op på Landsrådet, som udvalget jo er ansvarlig over for.

Medieudvalget består af klubbens formand og de to iøvrigt helt selvbestemmende redaktører for vores to medier nemlig Oasen og vores hjemmeside, det blev skabt for at sikre et samarbejde mellem de to medier, og samtidig sikre at disse arbejdede ud fra de rent politiske udstukne retningslinier, som de var besluttet af Landsrådet.

Der blev holdt to møder, det første var mest af teknisk karakter, og drejede sig mest om hvordan man rent strukturelt skulle forbinde de få "private" regionssider, der eksisterede på dette tidspunkt, med klubbens hovedside.

Der var almindelig enighed om at der skulle overlades så meget som muligt til regionernes kreativitet, når det drejede sig om indhold og udseende, men at det naturligvis skulle ligge inden for de overordnede klubpolitiske retningslinier som Landsrådet havde udstukket.

Hvordan dette kunne gøres i praksis udmøntede sig i de retningslinier der blev nedfældet i referatet fra det andet møde.
Da spørgsmålet om reklamerne netop var blevet diskuteret på Landsrådet, foregik der ingen mere eller mindre demokratisk beslutningsproscess på disse møder, hvad reklamerne angår.
Her var resultatet givet på forhånd, de nedskrevne retningslinier var simpelt hen en hjælp til alle webmastre, så de kunne læse hvordan man skal forholde sig, når man laver en regionsside.

Et Kardinalpunkt i disse retningslinier er netop reklamer der består af links og grafik, der viser hen til et sted af komerciel interesse. Region Østjylland har indgået en kontrakt med et firma, og der er derfor helt tydeilgt komercielle interesser mellem dette firma og Regionen.
Der er ingen tvivl om at aftalen er til fordel for alle,og at hensigten er helt uegennyttig, men det ændrer jo ikke på reglerne, og reglerne er vi sat til at forvalte.

Det er rigtigt at der i den seneste meddelelse til alle regionsledelser er sket en hvis opblødning af reglerne, så det er tilladt at have komercielle links på en speciel dertil indrettet underside, men det er ikke sket af hensyn til Reg. Midtjylland, som iøvrigt fulgte retningslinierne,
næ det er faktisk sket fordi vi har ladet os påvirke af nogle argumenter som Jørgen Metzdorf kom med, og som gik på overskuelighed og genkendelighed, og så selvfølgelig for at give Østjyderne en lejlighed til at komme ned af den høje hest, så deres side ikke skulle udelukkes.
Om denne opblødning så falder i Landsrådets smag, ja det er jo Medieudvalgets ansvar.

11218: sv: sv: sv: Region Østjylland "pillet" af DLRKs hovedside... (14-10-2003 09:40:24) (svar på 11213)
Eva & Ib Krause-Kjær #3662, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 144.57.128.4)
Jeg er nu ikke så bange for at starte en debat Hartley, selv om jeg også helst er den foruden, men kommer den, så kommer den – og måske er det så fordi, der brug for den..?

Jeg undrer mig stadig over, at Hovedbestyrelsen (HB) ikke har offentliggjort klubbens officielle mediepolitik vedr. hjemmesiderne, sådan som det ellers er blevet besluttet på Landsrådet, at det skal ske med alle regler, bestemmelser og retningslinier. Og nu har debatten kørt i flere uger – men det er måske netop et udtryk for, at der ikke er noget at offentliggøre.

Du bruger udtrykkene ”retningslinier” og ”regler” i flæng om grundlaget for klubbens mediepolitik – det siger med al tydelighed, at vi er ude i en gråzone, hvor man ikke ved om det rent faktisk er lov eller vejledning, vi er ude i.

Da HB åbenbart ikke vil offentliggøre føromtalte referat, så alle medlemmer kan få indblik i grundlaget, vil jeg tillade mig at citere fra referatet:

”Bannerreklame og links

Vi ønsker ikke at have bannerreklamer på hovedsiden eller på de regionale sider. Derimod vil det være en god ide hvis OASEN havde mulighed for enkelte bannerreklamer på RoverBørsen som de kunne sælge til interesserede.
Links til steder af kommerciel interesse må ikke være i form af billeder eller anden grafik. Det skal være i form af links fra tekst, f.eks. som en del af et referat fra et arrangement hvor de sponsorer der har giver til arrangementet nævnes.
Links til steder af ikke kommerciel interesse f.eks. søsterklubber, må gerne være med billede/grafik.”

Dette er hvad 1 repr. for HB, 1 repr. for OASEN, 1 repr. for klubbens hjemmeside og 3 regionsledere er blevet enige om. Og det er alt, hvad HB har at bygge sin mediepolitik omkring hjemmesider på.

Og det er altså for tyndt, kære HB. I sager af så vigtig karakter, kan man ikke bruge vendinger som ”ønsker ikke”, ”god ide” og ”må gerne”. Og hvor ligger grænsen mellem ”kommerciel interesse” og samarbejdspartnere? Endvidere skal det indskærpes, om der er tale om DL-RK’s hovedside eller regionale hovedsider, osv. osv.

Kort sagt, ovenstående er ikke lovtekst – det er et ganske almindeligt referat fra et møde, hvor 6 personer har drøftet klubbens hjemmesider mv., men det duer bare ikke som et generelt regelsæt for udformning af hjemmesider i en klub af vores størrelse, og med den udvikling som mediet undergår.

Jeg kan derfor endnu en gang kun opfordre HB til, at få indkaldt til et nyt møde i medieudvalget hurtigst muligt, så vi kan få præciseret mediepolitikken, så den er til at forstå, og er udarbejdet på så bredt et grundlag af regionerne som muligt.


Ib Krause-Kjær
Regionssekretær i Region Østjylland
11230: sv: sv: sv: Region Østjylland "pillet" af DLRKs hovedside... (14-10-2003 14:11:24) (svar på 11213)
Ole May #6382, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.196.231.254)
I et indlæg omkring ovennævnte debat, skriver Landsformand Hartley Nielsen nærmest undskyldende: "Med fare for at starte en kæmpedebat".
Som landsformand burde han efter min mening have indledt med "I håb om at starte en kæmpedebat" - det er vel fra medlemmerne man skal have input - og i den sammenhæng er fora som dette en unik mulighed - som efter min mening udnyttes i alt for beskedent omfang.

Der findes enkle værktøjer (fx QuickPoll) til integration på hjemmesider, så man hurtigt kan foretage afstemninger blandt/få meninger fra de medlemmer der er koblet op på klubbens hjemmeside. For klubben har vel allerede statisikker over antal besøgende m.v.?

Den igangværende debat omkring Medieudvalg indikerer, at Hovedbestyrelsen prioriterer Informationsteknologien lavt (gider ikke bruge tid på). Området bør man tilføre de nødvendige resourser - også økonomisk.

Selv om man en glad for et lavteknologisk køretøj - behøver det ikke omfatte IT-(lav)teknologi.

Ole May
(medlem til 31/12 2003)


http://www.eplugs.net/Plugs/.QpBasic/w3/info
11232: sv: sv: sv: sv: Region Østjylland "pillet" af DLRKs hovedside... (14-10-2003 15:05:23) (svar på 11230)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
Dav Ole

Da du åbenbart allerede har besluttet dig at melde dig ud af den demokratisk ledede klub, "Dansk Land-Rover Klub" hvor Hovedbestyrelsens primære arbejdsopgave er at servicere regionerne og holde øje med at Landsrådets beslutninger efterleves, har jeg en smule svært ved at se formålet med dit indlæg, al den stund at du slet ikke er medlem når fremtiden for klubben skal debatteres på forårets regionalforsamlinger og senere landsråd ?!?

Skulle du alligevel have lyst til at fortsætte dit medlemsskab, vil jeg komme med et godt råd ( det er jeg så gammel at jeg har ret til):

Overvej om du kun er medlem fordi der er en billig forsikring tilknyttet

Download klubbens vedtægter og regler fra hovedsiden og læs dem godt og grundigt, spørg herefter din regionsledelse eller HB sekretæren om de vil sende dig referaterne fra de seneste 5 Landsråd og halvvejsmøder.

meld dig som delegeret når disse skal vælges på regionalforsamlingerne.

Tænk over at Quick-poll er meget godt til afstemninger i formiddagsblade og Big Brother fjernsyn, men heller ikke er til andet end underholdning.

Du kunne jo selvfølgelig også foretage en totalt grænseoverskridende handling, nemlig at deltage i et seriøst konstruktivt arbejde omkring klubbens medieanvendelse i fremtiden

Med venlig land rover hilsen

Claus Kjøller
Medlem der ikke altid er enig med HB eller Landsråd, men
kender demokratiets spilleregler

11244: sv: sv: sv: sv: sv: Region Østjylland "pillet" af DLRKs hovedside... (14-10-2003 20:15:05) (svar på 11232)
Ole May #6382, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.196.231.254)
Dav Claus
Du har valgt at kommentere mit indlæg i den gennerelle debat omkring ovennævnte emne med et indlæg stilet til mig, derfor denne replik der så er stilet til dig.

Hvis jeg har "gode råd" som er af personlig karakter ville jeg sende en mail til den pågældende (mailadressen er normalt tilknyttet indlægget som link).

Havde du valgt den vej til dialog, kunne du have fået et klart svar på mine bevæggrunde til udmeldelse af klubben - så havde du ikke behøvet bruge resourser på gisninger om mine motiver.

Jeg har ikke kædet min udmeldelse af klubben sammen med den aktulle debat - og det synes jeg heller ikke du skal gøre.

Når du nu har brugt resourcer på gisninger om mine motiver til udmeldelse af klubben (som fandt sted for over en måned siden) - synes jeg da også du fortjener den rigtige
forklaring, der primært relaterer sig de holdninger du og andre medlemmer med lavt medlemsnummer er eksponenter for.

Bemærkninger som denne:

"Iøvrigt er der een ting jeg er helt sikker på i forhold til DLRK logoet...
Det vil bestå så længe der er noget der hedder Dansk Land-Rover Klub"

fremsat af Claus A. Kjøller i dette forum den 27.06.2003, er ikke lige præcis det jeg forbinder med "en demokratisk ledet klub", men mere giver mig assosiationer til en bananrepublik (der hvor der gror Palmer).

Lad være med at bruge mere tid på denne tråd i dette forum, er der nogen der vil i dialog om mine personlige forhold så brug min mail.

Ole May
(gammel nok til have sine egne meninger og fuldgyldigt medlem til 31.12 d.å.)
11246: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Region Østjylland "pillet" af DLRKs hovedside... (14-10-2003 21:16:03) (svar på 11244)
claus kjøller (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.166.34.14)
Uha-uha ....... er man blevet stødt og fornærmet....
tja, det er jo dit valg... held og lykke med dit nye liv.

Personligt er jeg af den opfattelse at livet er for kort til små fadøl og fornærmethed ;-)

med venlig hilsen

Claus Kjøller
reg. n-sj.
11215: sv: sv: Region Østjylland "pillet" af DLRKs hovedside... (14-10-2003 08:58:56) (svar på 11206)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
Jeg tillader mig hermed at komme med forslag til viderebehandling af spørgsmålene omkring klubbens mediestruktur:

Regionsledelsen i region Øst-Jylland udarbejder forslag til retningslinier og regelsæt for klubbens fremtidige mediepolitik incl. reklamefinanciering, links o.lign.

Forslaget rundsendes til alle regioner i så god tid, at alle regioner har mulighed for at behandle forslaget på førstkommende regionalforsamlinger.

Forslaget, og evt. ændringsforslag kan herefter behandles på Landsråd 2004.

for husk....hvis man vil have indflydelse må man deltage aktivt og konstruktivt og møde op der hvor beslutningerne tages...

Det er det gode gamle princip: "ingen arme - ingen kager"

Med venlig LR hilsen

Claus /1105/n-sj

11217: sv: sv: sv: Region Østjylland "pillet" af DLRKs hovedside... (14-10-2003 09:36:09) (svar på 11215)
Eva & Ib Krause-Kjær #3662, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 144.57.128.4)
Hej Claus,

Jeg vil tage dit udmærkede forslag op på næste møde i regionsledelsen.

Men jeg er nok mere til at afholde et møde i medieudvalget, hvor hver region medbringer sit forslag - mandatet til at udarbejde reglerne er jo givet af Landsrådet - så lad os bare komme videre i en fart...

Og helt enig - "hvis man vil nyde, må man også yde..."

Ib Krause-Kjær
11253: sv: sv: sv: Region Østjylland "pillet" af DLRKs hovedside... (15-10-2003 11:35:33) (svar på 11215)
Michael Intile (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.63.131.14)
Det hedder det ikke Claus, det hedder "ingen arme - ingen is".
Mvh. Michael Intile
11255: sv: sv: sv: sv: Region Østjylland "pillet" af DLRKs hovedside... (15-10-2003 12:49:15) (svar på 11253)
Verner/451 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 130.226.71.190)



Øh nej, Michael.
Det hedder da : "Ingen arme, ingen vaffelis" :-)

Mvh.
Verner/451.
11216: sv: Region Østjylland "pillet" af DLRKs hovedside... (14-10-2003 09:07:35) (svar på 11190)
Henrik Gurskov #5821, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.76.243)
Nu har jeg været inden på reg. Østjyllands web side og se hvad det hele drejer sig om… Og jeg syntes det er helt i orden at der er links til forhandlere af div. produkter.
- Jeg bliver ofte irriteret over den måde der kommer reklamer som ”pop-up’s” m.m. på andre web sider, men i dette tilfælde vælger jeg jo selv at gå ind på den side der er beskrevet som ” Foreninger, firmaer og andre der støtter regionen og andre spændende link” og det er sat op på en meget fin og ok måde.
Mange medlemmer har jo ønsket at div. rabatordninger listet et sted på DKLR siderne, og det er jo det, som er blevet gjort her.
Jeg syntes bare det skulle være på DLRK’s hovedside at dette link lå, og at alle de rabatordninger vi som medlemmer kan få skulle være med.
Hvis der skulle være noget der skulle ændres, kunne man jo overveje at lave 2 henvisninger, et til sponsore og et til private sider, så kunne man jo helt selv vælge om man ville se reklamerne.

mvh
Henrik Gurskov
11224: sv: sv: Region Østjylland "pillet" af DLRKs hovedside... (14-10-2003 12:10:50) (svar på 11216)
Hartley Nielsen #2128, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 195.249.54.66)
Til Henrik Gurskovs indlæg kan jeg fortælle at det på sidste års Landsråd lykkedes at finde en der ville stå for et "rabatudvalg" nemlig Thor Lindenskov,man blev på Landsrådet enige om at de regioner der har rabataftaler skulle meddele dette til Thor, lige som Thor også selv ville kunne forhandle rebataftaler til klubben.
Resultatet af dette arbejde skulle udmønte sig i en rabatafdeling på DLRK´s hovedside, og denne er faktisk på vej. På denne side vil der også være links med de rabatgivende firmaers logoer.

I øvrigt er de meninger Henrik Gurskov giver udtryk for fuldstændig sammenfaldende med Medieudvalgets.

Også Klaus Kjøller rammer hovedet på sømmet i sit forslag til løsning på problemerne, en løsning som vi også har foreslået Region Østjylland, men de mener tilsyneladende, at et møde mellem klubbens webmastre kan udmønte sig i et resultat, der går imod Landsrådets retningslinier.
Det kan hverken HB eller medieudvalget naturligvis være enige i.
11231: sv: sv: sv: Region Østjylland "pillet" af DLRKs hovedside... (14-10-2003 14:37:14) (svar på 11224)
Eva & Ib Krause-Kjær #3662, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 144.57.128.4)
Hartley, i grunden tror jeg ikke vi er så uenige om de løsningsmuligheder, der er.

Et møde i medieudvalget (som jeg nu har lært består af 3 personer...) med indkaldelse af en repræsentant for hver region, vil kaste lys over de tanker der rører sig i DL-RK og ude i regionerne vedr. det elektroniske medie. På mødet må man kunne nå frem til et forslag til et regelsæt, der er lidt mere opdateret i forhold til de mange nye begreber, der er dukket op i de sidste par år.

Og hvis jeg har forstået tingene rigtigt, så har medieudvalget på baggrund af nogle grundlæggende retningslinier (som jeg ikke kender i detaljer) fået mandat af Landsrådets til at udstikke reglerne for mediepolitikken - netop derfor er der vel ingen grund til at vente helt til Landsråd 2004. Og pokker skulle vel stå i det medieudvalg, der vil modarbejde et forslag til regler som 12 regioner har deltaget i at udarbejde.

Men skulle dette regelsæt ende med at afvige radikalt fra Landsrådets grundlæggende retningslinier, så er det klart – så kan medieudvalget, under ansvar overfor Landsrådet, ikke blot se gennem fingre med det - så skal vi gennem en godkendelse på Landsrådet.

Og uanset om man bliver enige om et sæt regler eller ej, så vil arbejdet da ikke være spildt - så er forarbejdet jo gjort til et forslag til Landsrådet.

Med venlig hilsen
Ib Krause-Kjær
Regionssekretær i Region Østjylland
11235: sv: Region Østjylland "pillet" af DLRKs hovedside... (14-10-2003 16:35:05) (svar på 11190)
Hartley Nielsen #2128, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 195.41.184.7)
Til Ib Krause-Kjær´s seneste indlæg, som du sikkert ved så har vi Halvvejsmøde den 9. nov. Der er alle Regionsledere og udvalg indkaldt og der er afsat tid til at debattere dette emne, så vi skal nok finde en løsning.
11237: sv: sv: Region Østjylland "pillet" af DLRKs hovedside... (14-10-2003 17:54:54) (svar på 11235)
Eva & Ib Krause-Kjær #3662, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 195.249.25.108)
Tak for oplysningen, Hartley - jeg havde faktisk glemt alt om, at det er nu, da det jo kun er vores regionsleder, der deltager.

Jeg er også fortrøstningsfuld mht. at der på baggrund af debatten findes en løsning.

/Ib
11269: sv: sv: Region Østjylland "pillet" af DLRKs hovedside... (16-10-2003 06:52:38) (svar på 11235)
Elspa & Jørgen Metzdorff #4772, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 66.143.36.10)
Hartley,
Det glaeder mig at laese, at vi kan snakke om det til halvvejsmoede!

Til andre: Jeg har endnu ikke laest de forskellige indlaeg, men vil indenfor de naermeste dage kommentere dem jeg finder det noedvendigt at kommentere.

Jorgen Metzdorff
Regionsleder Region Ostjylland