tilbage

Land Rover Forum  

Index
113227: håndpumpe og problemer med at start når er varm? (09-08-2011 20:58:56)
Simon Christensen #8735, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.56.207.223)
jeg er i gang med at skifte håndpumpe da den ikke virkede. men den ny jeg har fået er der en plastik skive mellem pump og motor som jeg ikke havde på den gammel. Vil høre om det fordi den har været glemt at blive monteret.

jeg har efter at der er bleven skift tand rem haft problemer med at den ikke vil starte når den er bleven varm og den skal havde stået længe føre den vil starte.

håber på hjælp hurtigst muligt
hilsen Simon 90" 200tdi disco

Index
113248: sv: håndpumpe og problemer med at start når er varm? (10-08-2011 16:59:15) (svar på 113227)
Jørgen Lundrup #3771, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.218.159.184)
Sammenlign evt. de to pumpers "ben" (den del, der går ind i motoren), meget taler for, at den nye pumpe er lidt længere i benet og den derfor skal have den mellemlægsskive; dog afhænger det af motortypen, så check lige grundigt!

Skiftede du selv remmen eller var det en mekaniker, der gjorde det? Man kunne få en fornemmelse af, at tandremmen ikke er monteret korrekt (kan nemt ske, hvis man fx. ikke har gidet afmontere køler m.m.) og er det en mekaniker, der så ikke har gidet, er det en ommer på hans regning. Desværre kan bevisbyrden være lidt svær at løfte...

Venlig hilsen
Jørgen Lundrup