tilbage

Land Rover Forum  

Index
113878: Nyt medlem med en nyerhvervet LR - DF 110 med div. rustopgaver. (30-08-2011 20:55:05)
Daniel Hangaard #8816, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 85.24.77.4)
Hej jeg er nybagt Defender ejer, en 110 300 TDI fra 1995. Jeg købte den vel vidende, at der skulle knofedt til, hvilket hovedsagelig er en gennemtæret bagbro, bagdør, i bunden af begge fordøre, kantlisten mellem lad og hardtop og en smule i torpedoen. Jeg har allerede købt div. arbejdsmanualer og reservedele i England og venter nu kun på posten.

Men jeg tænkte på om den beste måde at lære bilen at kende på var hvis der var en eller flere i Vestjylland, som har lyst til at gennemgå min LR sammen med mig og råde og vejlede i forbindelse med min istandsætelse. Så jeg kunne undgå selv at skulle opfinde de dybe tallerken.

Et af mine rustproblemer er "meget"rust i jernrammen på begge fordøre, kan de let repareres eller skal jeg bare købe nogle nye. Ang. rust i samlingen mellem lad og hardtop, kan man købe et stykke at skare i, eller skal man købe nye, Torpedoen tror jeg, at jeg har styr på.
Index
113968: sv: Nyt medlem med en nyerhvervet LR - DF 110 med div. rustopgaver. (01-09-2011 11:40:45) (svar på 113878)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 94.191.141.139)
De anførte steder må siges at være "efter bogen" Hertil sidevanger -outriggers- ikke mindst de som torpedo stå på samt den næste i rækken; den bagkasse og førerhusbagvæg står på, især overkant. Det er også set bagfjedre "ruste" igennem
toppen af konsollen. At skifte fenderlisten er et stort arbejde, der er ingen vej udenom at aftage hardtoppen hertil er fenderlisten ofte lagt i gummiklæber, så den skal varmes ell. mejsles af; mht. døre er det et spørgsmål om temparement, på min 1985 110"HCPU har døre været bundløse i flere år; de fleste foretrækker at købe nyt, men de skal jo så lakeres.
Breaking news- er just nået "frem til OASEN" kom dog med post
her kan jeg se din region har værkstedsdag lørdag.
Held og lykke.
Index
113981: sv: sv: Nyt medlem med en nyerhvervet LR - DF 110 med div. rustopgaver. (01-09-2011 13:01:31) (svar på 113968)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
På en midthalvfemser Defender er der ikke lim/fugemasse mellem kanterne og karossen.
Jeg ville montere et sæt galvaniserede ladkanter. Jeg kender en der har et komplet sæt til at ligge. De passer på en 3 dørs 110".
Skriv direkte til mig, hvis du (eller andre)) er interesseret.

MVH jakob E S