tilbage

Land Rover Forum  

Index
114632: TD5 injectors (20-09-2011 17:16:40)
Lars Rindom Jensen #8410, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.172.215)
Har lige skiftet kobberskiver og o'ringe på min TD5 dyser/injektorer. Håbede at det ville løse mit problem omkring en afart af ujævn motorgang. .. det gjorde det bare ikke ;o)

Der var en smule aflejring på spidsen af injektorne hvilket jeg nok har forventet. Spørgsmålet er nu - ser det normalt ud? .. altså er der for meget eller normal aflejring efter jeres vurdering?

Mvh, Lars
Index
114634: sv: TD5 injectors (20-09-2011 17:27:23) (svar på 114632)
Jakob Arthur Andersen #8253, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 62.198.153.225)
det ser ud af lidt rigeligt... du kunne jo prøve at rense dem i et ultralydsbad, hvis du har adgang til sådant et.

Har du målt tilbageløb på dyserne?
Index
114635: sv: sv: TD5 injectors (20-09-2011 17:58:50) (svar på 114634)
Lars Rindom Jensen #8410, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.172.215)
Hej Jakob,

Forklar nærmere ... :o)

Jeg har haft et diagnoseværktøj på bilen hos en mekker og værdierne for dyserne så ok ud..

Dyserne er naturligvis justeret ind (mekanisk) efter at de har været afmonteret.

Lars
Index
114636: sv: sv: TD5 injectors (20-09-2011 18:48:38) (svar på 114634)
Lars Rindom Jensen #8410, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.172.215)
... dyserne blev naturligvis renset inden de blev sat i igen... ;o)
Index
114638: sv: sv: sv: TD5 injectors (20-09-2011 19:48:02) (svar på 114636)
Jakob Arthur Andersen #8253, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 62.198.153.225)
Hvis du måler tilbageløb kan du se om de alle sender det samme retur - hvis en eller flere afviger voldsomt fra de andre, er det et symptom på at de ikke lukker ordentligt af nede i dysespidssen, og derfor giver lige lidt for meget brændstof.

Ultralydsbadet er et lille kar som man kan lægge dysserne i, og så bliver de renset for alle urenheder ved hjælp af ultralyd (ganske effiktivt)


mvh jakob
Index
114641: sv: sv: sv: sv: TD5 injectors (20-09-2011 20:08:30) (svar på 114638)
Lars Rindom Jensen #8410, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.172.215)
Hej Jakob,

Ok - ultralydsbadet er jeg med på og da diagnosen ikke har vist fejl mht til 'dyseydelsen' så vil jeg ikke forfølge dyserne mere. Min 'bekymring' gik også mest på aflejringerne og den evt dårlige forbrænding...og hvorvidt det ser normalt ud..

Lars
Index
114646: sv: sv: sv: sv: TD5 injectors (20-09-2011 21:14:10) (svar på 114638)
Stefan Molzen #3412, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 90.185.133.162)
Det kan man ikke med den type pumpe-dyse.
Index
114650: sv: sv: sv: sv: sv: TD5 injectors (20-09-2011 21:57:58) (svar på 114646)
Lars Rindom Jensen #8410, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.172.215)
Tak Stefan! jeg var nu egentlig heller ikke bekymret for funktionaliteten. Mere om det er et normalt niveau af grynet sod..

Mvh, Lars

Index
114656: sv: sv: sv: sv: sv: sv: TD5 injectors (20-09-2011 22:18:28) (svar på 114650)
Stefan Molzen #3412, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 90.185.133.162)
Hej Lars

Det er svært at se på billedet, men man kan jo give den noget dyserens i brændstoffet. Det tager mange gange evt. sod og koks. Det forebygger også.
Der findes mange producenter, men jeg kan anbefale SMOG Doctor eller BELL AD. Jeg tror ikke du har dyse problem. Vi så jo på cylinderbalancen, at dyserne arbejder ens. Hvis en dysse er dårlig, så går motoren dårligt, eller er svær at starte, og man vil i mængdesammenligningen kunne se, at en eller flere dyser korrigerer voldsomt, i forsøg på at opnå jævn motorgang.
mvh
Stefan
Index
114659: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: TD5 injectors (20-09-2011 22:36:58) (svar på 114656)
Lars Rindom Jensen #8410, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.172.215)
Hej Stefan,

Super tak! Ja jeg husker godt vores snak om dyserne og husker testen - men forstod af anden vej (div fora) at kobberskiverne kan lave knas uden at det kan ses på diagnosen. Jeg er jo bare en stakkels amatør :o)

Lars
Index
114917: sv: TD5 injectors (27-09-2011 22:14:49) (svar på 114632)
Lars Kiærulf #7877, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.24.19)
Hej Lars

Har du kontrolleret at det ikke er "olie i ledningsnet" problemet?

Har jeg i hvert fald oplevet på min TD5 (Disco 2) hvilket gav noget ujævn motorgang grænsende til oplevelse af at den permenent kun kørte på 3 eller 4 cylinder.

Blot en idé.

- Lars