tilbage

Land Rover Forum  

Index
114960: bremser (28-09-2011 19:45:08)
Maarten Kofman #8732, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.78.169)
Bil: 110, fra 86 2,5 NA

Hej, jeg har lidt problemer med bremserne på min LR.

var en tur i byen efter et ærende med LR. Før pakkering var der ikke noget, men da jeg svinger ud fra p båsen og skal bremse ryger bremse pedalen helt i bund uden effekt, pumpe, pumpe, pumpe og der var igen bid, for en kort stund. fandt et passende sted at holde, der var ikke tegn på lækage eller bremseslange brud. bremsevæske beholderen er over minimum.
efter nogle gange pumpen var bremse pedalen igen fast, dog synker den lige så stille.

LR her haft tendens til at bremse skævt til højre, siden jeg har haft den.

Da jeg kommer hjem er venstre fælge varm og der lugter af brændt bremse, men nu bremse bilen ikke skævt mere.:-)

har haft dækket af og jeg kan fint dreje akslen rundt med hånden.

er der nogen der har et bud på hvad det kan være og hvad jeg skal gøre nu, vil jo være godt at kunne stole på at den bremser, det er ubehageligt at træde pedalen helt ned uden effekt.
Index
114982: sv: bremser (29-09-2011 00:23:35) (svar på 114960)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 188.176.168.16)
Du skal straks se og få gået de bremser igennem - Hele vejen rundt!
Du skriver at den har bremset skævt i din ejertid. Forhåbentlig har du lige købt den?
Afsted på værksted eller hvis du ved hvad du gør, lav det selv.
Der er helt sikkert problemer ved hjulene (skiver, klodser og/eller hjulcylindre)og også med hovedcylinderen. Hvis pedalen går helt i bund er hovedcyl defekt eller der er et væsketab!
Få evt. et klubmedlem i nærheden til at give en hjælpende hånd.
Index
114983: sv: sv: bremser (29-09-2011 05:52:20) (svar på 114982)
Maarten Kofman #8732, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 188.180.110.11)
Glemte at sige at det var det venstre forhjul der blev varmt.

Har kørt ganske få km i den...

Ja det skal laves bremser, men kunne godt bruge nogle fif/fremgangsmåder til at finde fejlen.

Index
114986: sv: sv: sv: bremser (29-09-2011 08:04:35) (svar på 114983)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 188.176.168.16)
Det er derfor at jeg foreslår dig at få lidt hjælp fra et klubmedlem nær dig. Udover viden om tingene skal der bruges forskelligt specialværktøj, feks slangeklemmer, toppe til hjulcylindre osv. Ting du måske ikke har i forvejen, men er bøvlede at undvære når man først går igang med at skille ad.
At beskrive hele operationen her på forum bliver nok lidt for langt. Hvis du ikke har en værkstedsmanual så skal du have een. Ihvertfald hvis du selv vil reparere på din bil.
Klubbutikken har alle manualer. Evt. kan en Haynes Workshop Manual være et billigere alternativ, men ok langt hen ad vejen.

Som sagt før, så HAR du en fejl på hovedcyl og/eller ved hjulene. Så det er bare med at komme igang inden du oplever værre ting end du allerede har oplevet!!
God fornøjelse - det er sjovt at skrue på LR :)