tilbage

Land Rover Forum  

Index
115595: Rustbehandling under forrude udvendig og indvendig - Gode råd søges (18-10-2011 23:45:11)
Brian Norré Laustsen #7294, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.128.48)
Hej

Bil: 110" fra 99.

Der er lidt rust under forruden ved vinduesviskerne. Der skal laves. Jeg kan se at der en smule indvendigt under forruden.

Jeg er i tvivl om, om jeg kan skære den sorte fuge ud, rustbehandle. og lægge en ny karosseri fuge i igen.

Jeg er også i tvivl om hvad jeg kan gøre indvendigt.... Det er jo ikke lige til at komme til. Kan jeg gøre det rent og sprøjte en 2 komponent antirust grunder der ned?

Som sagt har jeg brug for lidt gode råd, tips og tricks.

Tak for hjælpen

Brian Laustsen

Skanderborg
Index
115651: sv: Rustbehandling under forrude udvendig og indvendig - Gode råd søges (20-10-2011 18:21:07) (svar på 115595)
Jens Sigurdson #8554, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 88.83.75.48)
Hvis det bare er lidt små pletter, så plejer jeg at skrabe ned til rent metal med en hobbykniv og ellers male igen med grunder og lak. Er det op under en gummiliste, kan man få nogen tændstikker eller små søm til at holde listen fri med indtil malingen er tør.

Hvis det har været et sted, der egentligt burde være skiftet, men man ikke har muligheden, eller vejret ikke er til det. Så har jeg med held bare børstet løs rus af med en stålbørste og grundet med Gori 44. For så at spartle og male hen over. Det holder i årevis...

Hilsen
Jens