tilbage

Land Rover Forum  

Index
115985: Strømfordeler (28-10-2011 13:20:26)
Andreas Carlsen #8598, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 87.60.133.146)
Ærede kloge klubkammerater.
Min Range Rover 3.5 V8 med elektronisk tænding fra 85 starter og går fint indtil den rammer ca. 2500-3000 omdrejninger. Jeg har fundet ud af at min vacumforstiller er i udu, og faktisk nok har været det lige så længe bilen har været min. Spørgsmålet er så om det er fint nok at købe en ny hos Paddock med et adaptorkabel, eller om det er værd at spare lidt mere op og købe noget andet?
Mvh Andreas
Index
115988: sv: Strømfordeler (28-10-2011 15:08:11) (svar på 115985)
Asger Jørnow #7242, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.63.104.145)
Index
115994: sv: sv: Strømfordeler (28-10-2011 17:22:40) (svar på 115988)
Andreas Carlsen #8598, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 87.60.133.146)
Hej Asger.
Tak for dit tilbud, men der står ikke lige nogen Sjællandstur på programmet foreløbig. Jeg er også 99% sikker på at det er vacumdåsen der er i stykker, og jeg syntes det er forholdsvis dyrt for en ny i forhold til en helt ny strømfordeler.
Mvh Andreas
Index
115996: sv: sv: sv: Strømfordeler (28-10-2011 19:09:21) (svar på 115994)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 188.176.168.16)
En helt ny møghamrende billig strømfordeler kan hurtigere blive et dyrere bekendtskab i længden!!
Har du checket om der er vacuum regulering overhovedet??
Har du evt renset den gamle fordeler og indstillet korrekt?
Byt evt. defekt vacuum dåse til en ny i en god kvalitet (original)
Good luck :)
Index
115999: sv: sv: sv: sv: Strømfordeler (28-10-2011 19:29:36) (svar på 115996)
Andreas Carlsen #8598, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 87.60.133.146)
Ja, altså der er absolut ikke nogen vacuumregulering. Den suger fint fra manifold og når jeg suger i slangen sker der ikke noget overhovedet.
Og jeg fandt lige en ny komplet fordeler af mærket lucas (hvilket vel er det nærmeste vi kommer original) til 99 pund. Og med tanke på at den gamle fordeler har siddet der i godt 25 år er det vel ok. Jeg tænkte bare om der var noget bedre, som ikke koster mere end bilen er værd. Tændingen er stillet for nylig.
Mvh Andreas
Index
116012: sv: sv: sv: sv: sv: Strømfordeler (28-10-2011 23:40:26) (svar på 115999)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 212.27.31.168)
Det er næppe def. vacuumforstiller der forhindrer motor at gå højere end 3000Omdr/min. (i fart ell. ved opgasning?) Vacuumdåsens funktion er, når der køres med let gasgivning og dermed højt vacuum rykkes tændingstidspunktet frem, da mager benzinblanding forbrænder langsomt; ved gasgivning forsvinder vacuum og tændingstidspunkt rykkes tilbage, da fed benzinblanding forbrænder hurtigt. Det er snarere def. tændingsmodul ell. manglende benzintilførsel. Er der tilpas vandring på speeder/spjældtræk?






















benzintilførsel