tilbage

Land Rover Forum  

Index
116145: rammen vrider sig. (01-11-2011 11:15:10)
Claus Nørgaard Hansen #7227, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 194.138.39.56)
hej i forum.

er der nogen herinde der kan fortælle mig noget om hvormeget en landrover ramme egentlig vrider sig under offroad kørsel??
Mit spørgsmål gælder ang. at diverse bremserør og brændstof rør kun sidder fæstet til karossen, men for at gøre noget ud af at renovere diverse landrover har jeg tænkt mig at disse diverse rør skal sidde på rammen istedet for hvilket vil give en bedre placering for udefra kommende jord og sten ved offroad kørsel men vil rammen i tilfælde kunne vride sig så meget at disse rør kan lide trætheds brud eller lignende??

Claus 7227
Index
116149: sv: rammen vrider sig. (01-11-2011 14:05:07) (svar på 116145)
Jens Sigurdson #8554, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 88.83.75.48)
Den vrider sig slet ikke nok til at det bliver et problem. Det vil typisk være diagonalt at bilen "løfter" et hjørne. Og selv om det skulle være 20cm så er de langsgående rør så lange at vridningen er minimal.
Fastgøre du med P-beslag med gummiforing eller plastikklips, så giver det mulighed for at rørene kan bevæge sig rigeligt.

Det du skal være påpasselig med er at de kan bevæge sig lidt i længden, så der er mulighed for at de kan følge temperatursvingninger og træk/skub.

Er der et sted hvor det er særligt udsat, så kan du lave en krølle på røret, der så virker som en fjeder. Eller Hvis du har et rør, der er fastmonteret i begge ender, er der muligt at lave et U på røret, så de også kan give sig der.

Hilsen
Jens