tilbage

Land Rover Forum  

Index
11632: TDI 200 istedet for 2,5 TD (11-11-2003 22:50:57)
Lasse Damsgaard #5053, reg. njy (medlem) (ip-adr: 80.160.103.1)
Er der nogen som kan give et bud på om der der synsmæssigt eller afgiftsmæssigt være nogle problemer forbundet med at skifte en 2,5 TD ud med en TDI 200 i en 90" Defender fra 1987.

På forhånd tak for svar
Lasse
Index
11636: sv: TDI 200 istedet for 2,5 TD (12-11-2003 08:56:50) (svar på 11632)
Eva & Ib Krause-Kjær #3662, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 144.57.128.4)
Hej Lasse,

Alene det, at du forøger motorkraften med mere end 20% udløser afgift og kan give problemer, hvis myndighederne får nys om det. Men afgiften er vist i øvrigt til at komme over - prøv at søge på afgift her i Forumet, eller tag kontakt til dit lokale T&S eller synshallen om, hvordan du skal forholde dig.

Følgende er IKKE en opfordring: Synsmanden opdager sikkert ikke, at du har skiftet motor, hvis du ikke siger noget. Jeg har selv for år tilbage skiftet en TD ud med en 200TDI i en 110'er bus fra 1987. Jeg fik den synet uden problemer og anmærkninger, og jeg har ikke kendskab til at der har været problemer synsmæssigt med den motor siden.

Der kører i øvrigt rigtig mange biler rundt på de danske landeveje, der på en eller anden måde er ændret, så det udløser afgift, men uden at disse er betalt - folk skifter rask væk motorer og chassisrammer mv. uden at meddele det nogen steder - det gør det måske lettere at leve med for dig, men lovliggør det selvfølgelig ikke...

Ib - 3662 - Odder