tilbage

Land Rover Forum  

Index
116639: Range Rover (11-11-2011 21:41:03)
Kristian Jensen #2775, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.162.251.192)
Hej alle i kloge hoveder !!!
Jeg har lige set en brugt Range Rover som var til at komme i nærheden af prismæssigt...............
Spørgsmålet er så bare ---- hvem kan fortælle mig om hvordan bilen er rent økonomisk at holde kørende????
Jeg mener det var en 4,6 HSE fra 1997 med (automatgear)
På forhånd tak for hjælpen
Med rover hilsen
Kristian
Index
116642: sv: Range Rover (11-11-2011 21:51:18) (svar på 116639)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 94.138.69.228)
5,6 km/l ved blandet kørsel. UDEN kick down!

Index
116643: sv: Range Rover (11-11-2011 22:21:56) (svar på 116639)
Knud Madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 94.191.244.251)
Du kan kontakte mig "bagom", hvis du vil have en hel del førstehåndserfaringer.

mvh
Knud
Index
116820: sv: Range Rover (15-11-2011 02:46:43) (svar på 116639)
jens jacobsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 85.82.210.228)
Det kan være en meget dyr bil at holde kørende.
Men hvis du kan lave meget selv er det ikke så galt.

Et eksempel, jeg ringede til et Land Rover værksted for at høre hvad det ville koste og få skiftet fire støddæmpere og fire luftfjedre, gummibælgene var meget trætte. Det ville koste 22500+moms. Materialer og moms.

Så jeg købte dem i England til 3-4000 kr og skiftede dem selv.

Generelt er stumper ikke så dyre, hvis man køber dem i England.

Men nogle dele er ekstrem dyre, Becm modul, bremse ABS ting, og andre elektronik ting.

VIGTIG bremsen skal være jævn at trykke på. Ellers KAN det indikere at ABS modulet er ved at stå af. Wabco eller Land Rover valgte at bruge nogle plastik skiver inde i ABS modulet. De er af stål på modeller med 4 hjul traction controll og de kan knække. og bremserne er væk. Kan repareres med et uofficiel rep kit, fra en fyr jeg kender Down under.
Kan også være en mindre ting, men en god til at vide.

Håber det giver dig den ide om priser.

Men en rigtig dejlig bil.