tilbage

Land Rover Forum  

Index
117949: Køb/Import af defender (10-12-2011 14:42:11)
Anders Jespersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.63.214.158)
Hej igen, og mange tak for alle de gode indspark til indlægget "køb af defender"

Jeg er kommet en del videre i mine overvejelser, særligt takket være jeres deling af erfaringer og holdninger!

Tillad mig kort reagere/tilslutte på nogle af de svar der er kommet.
Jeg skrev i mit oprindelige indlæg at en af fordelene ved en 4X4 (i dette foras forstand) er sikkerheden! Hermed mener jeg den "passive" sikkerhed det giver at side højt = bedre udsyn frem = potentiel bedre reaktionstid og reaktion. Det er en passiv sikkerhed, som kræver at man udnytter den korrekt, for at kunne drage fordel af den.! Det at side med et langt bedre udsyn end fjenden i "borgergryderne" er en direkte og målbar fordel i en krise-situation. Men igen, kun hvis den forståes udnyttet.

Jeg har været ejer af et par 4X4 tidligere, og er (også af erfaring) bekendt med de fælder sådant et køretøj kan byde på. Det er et køretøj, som efter min mening og bedste overbevisning skal køres defensivt. Både for materiellets skyld, men også for at begrænse og kontrollere de åbenlyse ricisi, der er forbundet med et højt tyngdepunkt, såsom krængning, som medfører en øget "turn-radius" med øget hastighed, som i sidste ende kan medføre den aldeles ikke ønskbare rulning.

Det er i glat føre at mange mister forstanden....! Her bør det huskes at, hvis der er glat SÅ ER DER GLAT!
Det er fuldstændig ligegyldigt om du sider i en 4X4 el i en borgergryde, når der skal bremses! Mange begår den skæbnesvangre fejl at tro en 4X4 bremser bedre i glat føre. Det modsatte er oftest tilfældet!
Hvor borgergryden (forhåbentlig) har vinterdæk på, og dermed er klædt på efter omstændighederne, kører efterhånden de fleste 4X4 rundt på store brutale mudder-dæk, og tror man kører på larvefødder. Disse besidder meget ringe vejegenskaber og særligt i glat føre!
Misforstå mig ikke... jeg skal da selv have store dæk på min fremtidige LR. Men MUD bliver det nok ikke, da den skal trille på vejen 99,99999% af tiden!
Men vigtigst er at man som 4X4 ejer, erkender de begrænsninger sådant et køretøj giver på vejen, så man roligt kan nyde de glæder den kan give!!

I min søgen efter Land roveren der skal passe mig, er jeg begyndt at søge uden for danmark, med import for øje.
Hvis der er nogle venlige sjæle, som har gjordt det samme, og ønsker at dele deres erfaringer med mig og andre interesserede, vil jeg være jer meget taknemmelige.
Jeg tror umiddelbart at der skal importeres fra tyskland hvis det er, da de virker i bedre stand specielt mht rust.
Generelt søges erfaring med emnet.

MVH
Anders
Index
117952: sv: Køb/Import af defender (10-12-2011 17:51:20) (svar på 117949)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.93.82)
Hej Anders.

Prøv at skrive "import" i søgefeltet, så vil du finde mere end rigeligt læsestof til de næste par aftener - og et godt udgangspunkt for de spørgsmål, der vil være mest relevante for dig at stille :-)

Når du læser om registreringsafgift skal du være opmærksom på, at ældre indlæg kan være fra en tid, hvor reglerne ikke var, som de er idag.

God fornøjelse!

Mvh Søren R.
90" 50th V8

- som selv har importeret i alt 4 gange...
Index
117961: sv: sv: Køb/Import af defender (10-12-2011 23:09:15) (svar på 117952)
Anders Jespersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.63.214.158)
Hej Søren,

Mange tak for ledetråden... Af en eller anden grund var det ikke faldet mig ind :-/ Beklager blunderen!

Venlig hilsen
Anders
Index
117987: sv: sv: sv: Køb/Import af defender (12-12-2011 16:16:05) (svar på 117961)
Ralf Sørensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 95.154.12.173)
Hej Anders

Jeg håber at du kommer til at skrive lidt om dine erfaringer med import af en defender, da jeg selv arbejder på at finde en i Tyskland. Og så er gode råd jo altid velkommen. Så måske kunne vi udveksle erfaringer løbende. Bl.a om hvad afgiften vil vise sig at være.

Jeg går og kigger efter en 110" med 5 døre fra før 98, men har ikke helt fundet den rigtige endnu til prisen.

Mvh
Ralf Sørensen

p.s Er ved at melde mig ind ;)