tilbage

Land Rover Forum  

Index
11834: Williams (23-11-2003 19:19:06)
Merete og Jan nr. 1061 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.255.251.223)
De fleste medlemmer har heldigvis god erfaring med at handle hos Williams, men når man så er så uheldig at få en reservedel med fejl, så er man ikke så heldig mere.
Efter endt renovering af en 110", V8, skulle den have en ny benzinpumpe, vi bestilte den hos Williams, da vi havde fået at vide at de pumper som De forhandler kunne tåle at køre under tryk.
Benzinpumpen blev monteret, og nu skulle vi så endelig ud og prøvekøre, men ak ved ca. 50 km. i timen kom der ikke mere benzin til motoren.
Vi sender nu pumpen retur, ifølge aftale med Williams, og forventer at få en ny pumpe eller penge retur, men så nemt skulle det ikke være. Williams sender pumpen vidre til afprøvning, dette er nu 10 uger siden. Det hjælper ikke at ringe for at høre hvor langt i systemet pumpen er, det er vores indtryk at man er fuldstendig ligeglad hos Williams og at der er nul service når man køber en defekt vare.
Vi har nu købt en pumpe hos Midtjysk Reservedelslager, og bilen kører nu upåklageligt, det skal lige nævnes at de to pumper er fuldstændig ens, og trods eksprespakkeporto var den også billigere.

Index
11837: sv: Williams (23-11-2003 20:31:37) (svar på 11834)
Eva & Ib Krause-Kjær #3662, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 144.57.128.4)
Hej Merete og Jan,

Jeg tror mange af os har prøvet at købe en stump, der senere har vist sig at være defekt - det er hamrende træls - og ventetiden på den nye stump er næsten ulidelig!

Nu kender jeg jo ikke de nærmere detaljer i handelen, men under alle omstændigheder er det en sag mellem Jer og firmaet - I må påberåbe Jer de 2 års garanti efter loven, såfremt I har behandlet produktet "efter bogen", og anerkender firmaet ikke det eller trækker tingene i langdrag, har I som forbrugere forskellige klagemuligheder, Forbrugerombudsmanden mv., at ty til.

Jeg forstår Jeres reaktion, og jeg skal ikke forsvare Williams, men jeg tror desværre ikke det gavner Jeres situation at sætte Williams på forsiden af www.dlrk.dk, ud over at I kommer af med nogle af Jeres frustrationer - men det er jo også væsentligt...

Jeg handler mest hos Midtjysk, Bertelsen og i England, og kun en sjælden gang hos Williams, men jeg har aldrig oplevet bøvl i f.m. returnering af defekte stumper.

Held og lykke!

Ib - 3662 - Odder
Index
11838: sv: Williams (23-11-2003 20:43:26) (svar på 11834)
Rita & Michael Andersen #2112, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 217.157.165.139)
I har f...... været heldige hvis I har fået en stump fra det Midt jysdke foretagne der virker......
Jeg har købt en "komplet ny Land Rover 2,5 d" som de bildte mig ind - det kostede mig 25,000,- extra at få den til at køre (stor tak til Williams for den altid gode service - og til Bilcentret Peer Glad for perfekt service og hjælp i den sag)
Index
11840: sv: Williams (23-11-2003 22:20:16) (svar på 11834)
Nils Byager #4814, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 62.61.144.25)
Hvis nu alle medlemmer sætter sig ned og roder en gang i skraldespanden, så kan vi sikkert alle finde ét eller anden eksempel på - hvad vi selv opfatter som - dårlig behandling.
Jeg synes dog ikke det er særlig underholdende læsning og jeg synes ikke vi skal bruge vores i øvrigt udmærkede forum til at hænge den ene eller den anden leverandør ud til offentlig spot og spe fordi - som det fremgår af andet indlæg - der kan sikkert findes uheldige oplevelser overalt.
Hvis man har benyttet sig af officielle klagemuligheder (forbrugerklagenævnet, FDM og hvad der ellers findes) og der er truffet en afgørelse kan man offentliggøre afgørelsen i forummet. Det er nemlig således, at inden der bliver truffet en afgørelse har den indklagede mulighed for at forklare sig, og en sag kan altid ses fra to sider.
Jeg tror, at hvis vi behandler vores leverandører på en fair måde - så vil de også gøre en indsats for at give os en fair behandling og en god service.
DLRK er ikke en forbrugerorganisation og bør heller ikke udarte sig til en sådan!
Index
11843: sv: sv: Williams (24-11-2003 01:32:28) (svar på 11840)
Hartley Nielsen #2128, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 195.249.54.84)
At påstå at DLRK ikke er en forbrugerorginsation, er en sandhed med modifikationer. For selvfølgelig er vi ikke udelukkende en forbrugerorganisation, men det er da en vigtig del af klubbens virke at, som der står i vores formålsparagraf :"- i enhver henseende- at varetage medlemmernes interesser, som ejere og brugere af Land-Rovere."
Vi har gjort det før, og vil også fremover indgå i forbrugersager, på det plan som vi har erfaring og kompetance til, og rækker disse ikke henviser vi til andre instanser.
At bruge forummet til denne type henvendelser er måske ikke så dårlig en ide, når det kommer til stykket, forumet er jo åbent for alle, så den anden part i sagen har jo rig mulighed for at ytre sig.
Det er i hvertfald mere ærligt end den gammeldags facon, der benytter sig af rygter og snak i krogene, som jo er umulige at forsvare sig imod.
Man skal jo heller ikke glemme at, der er en reel effekt i den offentlige omtale, såvel når vi omtaler firmaer positivt som negativt.
At et indlæg er udtryk for den ene parts subjektive opfattelse af en given sag, er der vist ingen, der læser forumet, der er i tvivl om, og så er det jo op til hver enkelt at vurdere, hvor meget indflydelse indlæggene skal have på valget af leverandør.
Index
11848: sv: sv: sv: Williams (24-11-2003 14:06:59) (svar på 11843)
Merete og Jan 1061 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.255.251.140)
Hej Hartley.
Tak for dit indlæg. Vi kunne ikke have sagt det bedre selv.