tilbage

Land Rover Forum  

Index
118746: Skift af vandpumpe, 2.5 td 1987 (04-01-2012 21:01:31)
Jonas Rahbæk Andersen #8641, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.60.168.161)
Hejsa
Er der nogen som kan hjælpe med en trin for trin guide til hvordan jeg skifter vandpumpen på min LR90?
Jeg er lidt i tvivl om der er noget special værktøj jeg skal bruge. Der sidder en lille spunden fjeder dims for enden som jeg ikke ved om jeg skal afmontere, hvad gør den?
Nogen som kan give lidt know how fra sig?
Bedste hilsner Jonas
Index
118748: sv: Skift af vandpumpe, 2.5 td 1987 (04-01-2012 21:39:22) (svar på 118746)
Thomas Steen Madsen #3195, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.145.89.13)
Hej Jonas

"Lille spunden fjeder dims"( viscosekobling hedder den) har du ikke en "propel" monteret på den ? eller har du en elblæser monteret?
Det er en "dims" som gør at når motoren er kold bliver propellen ikke trukket med. Men når motoren bliver varm trækker propellen luften igennem køleren.

Der er links gevind på viscosekoblingen ( dvs set forfra skal den med uret for at komme af.


Du skal ha løsnet generatoren for at få remmen af. Hvis ikke remmen skal udskiftes, behøver du ikke fjerne servo remmen

Kølerslangen + den lille slange løsnes.

( du kan aftappe vandet via kølerslange, eller bruge en stor plastbakke, men der er altid noget der ender det forkerte sted... men saml op og genbrug eller aflever på passende sted)

Når du fjerner boltene i vandpumpen så stik dem i et stykke pap som de skal sidde ( de er af forskellige længde ! ).

Jeg plejer at bruge noget "flydende pakning" på pap-pakningen når jeg samler.

Der kommer sikkert nogle og fortæller det jeg ikke har tænkt på ... ellers spør du igen :-)

Thomas der lige har skiftet toppakning på sin 2.5 td