120226:
sv: sv: sv: Den gør det ikke (uden varmelampe) (05-02-2012 10:17:13) (svar på
120225)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (
ip-adr: 95.154.7.49)
Når det nu er så koldt, som det har været i nat på Fyn, minus 23,1 grader, så er Henriks råd værd at følge, hvis man absolut skal ud at køre. Man kan også tage en varmeblæser for at varme batteriet og motorrummet lidt op, især på maskinen 'kolde' side.
Hvis/når motoren er startet, så kør meget langsomt, fordi olien i motor, gearkasse og differentialer er sej og med liden smøreevne de første par minutter. Det gælder også for biler med oliefyr/dybkoger, hvor der kun er motorolien, som er tyndflydende...
Skal I bruge jeres bil i morgen tidlig, så kan I med fordel tage batteriet indendørs natten over...
Det plejer vi at gøre, når vi kører skiture til Norge og Sverige. Efter 90 minutter oliefyr, bliver maskinen startet og kører høj tomgang med al varme koblet til i mindst een time. Derefter er det humant, at få passagerer ind i bussen.