tilbage

Land Rover Forum  

Index
120519: styretøjsstang?? (12-02-2012 11:11:00)
Mikkel Stig Christensen #8018, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 90.184.106.172)
Hej

Jeg købte for et stykke tid siden et sæt bestående af en heavyduty track og steeringrod hos Paddock. Nu skal jeg skifte steeringrod'en da den gamle er blevet svært bøjet...:-(

Men jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvordan. Der sidder balljoint i den ende der skal side ved hjulet, men den anden ende passer ikke med det link der allerede sidder der, som skal holder dæmper og rod sammen.

Er der nogen der kan nogle tricks desangående?

God søndag

Mikkel #8018
Index
120540: sv: styretøjsstang?? (12-02-2012 16:10:09) (svar på 120519)
Ole Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 188.177.22.134)
Har du den rigtige HD steering rod som passer på din LR/Disco/RRC…? der er forskelle mellen modellerne..?
Index
120554: sv: sv: styretøjsstang?? (12-02-2012 19:51:29) (svar på 120540)
Asger Jørnow #7242, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.140.98)
Jeg brygger på en artikel om konvertering mellem de to forskellige pitman arm typer.

På dette billede kan du se de forskellige monteringsmetoder. Jeg lægger artiklen op lidt senere, når den er færdig.


Med venlig hilsen
Asger Jørnow
Index
120557: sv: styretøjsstang?? (12-02-2012 20:06:09) (svar på 120519)
Per Olsen #8660, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 89.150.85.47)
Hej Mikkel

Måske ikke noget trick... Jeg har lige haft skiftet steeringrod på Amanda (Defender 90"), og det var sådan set bare skrue-af-skrue-på. Så mon ikke Ole har en pointe omkring modellen?

Vh.
Per
Index
120562: sv: sv: styretøjsstang?? (12-02-2012 20:22:34) (svar på 120557)
Asger Jørnow #7242, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.140.98)
Problemet er måske at han har købt en arm til en anden bil end den han har.

Det er det jeg har skrevet en artikel til Oasen om konvertering mellem den gamle og den nye. Den er ikke kommet i endnu, men kommer i næste nummer af Oasen. Men jeg syntes at når nu der er en der måske kan have brug af den kan jeg ligeså godt offentliggøre den nu.

Årsagen til at konvertere er at man ikke skal skifte hele pitman armen når kugleledet går, og konstruktionen generelt er stærkere.

Artiklen kan læses her: http://www.4wd.nu/index.php?option=com_content&view=article&id=63:udskiftning-af-styrarm&catid=5:faq&Itemid=11

Med venlig hilsen
Asger Jørnow