tilbage

Land Rover Forum  

Index
120594: Bremsesvigtskontakt (13-02-2012 23:41:11)
Jonas Lissau (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 93.165.22.235)
Hejsa derude!

Jeg er ved at gøre min 109" serie 3 klar til synt og har i den forbindelse skiftet den forgrening hvor bremsesvigtskontakten sidder (2-kreds).

Efterfølgende har jeg selvfølgelig luftet bremserne ud og bremser nu bedre end før, men om jeg bremser godt nok ved jeg faktisk ikke...

Mit problem er dog at testlampen nu lyser konstant (før lyste den kun en gang i mellem).

Er der nogle der har en ide om hvorfor den er begyndt at lyse?

Desuden har jeg blinklys som "blinker amok" i begge sider. Mangler der en ordentlig stel?

Håber I kan hjælpe.

VH
Jonas
Index
120601: sv: Bremsesvigtskontakt (14-02-2012 09:43:26) (svar på 120594)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 188.176.168.108)
Har du skiftet PDWAén til en anden eller har du afmonteret den helt?
Hvis den lyser konstant, så start med at checke hele strømkredsen. Det kunne jo være en kortslutning. Hvis det er ok, så her du nok stemplet i PDWAén forskubbet til den ene side.
Virker ALLE blinklys pærer?? Med amok mener du så hurtigt?
Nogle LR´s blinker hurtigt når der er gået en pære.
Start med pærerne..
Index
120603: sv: sv: Bremsesvigtskontakt (14-02-2012 10:43:25) (svar på 120601)
Jacques Devantier #8208, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 94.18.61.131)
Lige et tillægs spørgsmål: Kan man pille El kontakten ud af PDWA´en uden at tappe bremse væsken af?


Mvh. Jacques
Index
120604: sv: sv: sv: Bremsesvigtskontakt (14-02-2012 10:55:06) (svar på 120603)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 188.176.168.108)
Ja, for rens, midtstilling osv. Du skal ikke køre rundt UDEN kontakten da der så vil komme skidt til stemplet og O-ringene.
Index
120609: sv: sv: Bremsesvigtskontakt (14-02-2012 11:13:23) (svar på 120601)
Jonas Lissau (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 93.165.22.235)
Med PDWA'en mener du så den ventil som er fastgjort på rammen og som alle bremserørene samles i?

Den er skiftet til en ny, da den gamle lækkede ved bremsesvigtskontakten på toppen.

Kan stemplet i den være blevet forskubbet bunder udluftning og hvordan centrerer jeg det i givet fald igen? Skal den helt afmonteres?

Alle mine pærer i blinklysene virker med fuld styrke. Havariblinket "klikker". Og ja de blinker næsten så hurtigt at man bliver i tvivl om der reelt er tale om blink:-)

Kan man lave en "prøvestel" et sted for at se om det er det der er galt?

Vh
Jonas
Index
120615: sv: sv: sv: Bremsesvigtskontakt (14-02-2012 12:11:56) (svar på 120609)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.167.214.61)
Mht PDWA'en, så er det nok luft, som stadigt hænger i systemet.
Det er ganske normalt at en ny kontakt "gemmer" på luft, og da bilen ellers bremser OK, (God hård pedal?) så er det sandsynligvis nok at lufte ude igen, helst på gammedags maner,(klar plastik slang, & syltetøjs glass. luk nipplen, når asistenten slipper bremse pedalen.) og så 2 gang. 1st gang, fjerneste hjul først, og efter en kaffe kop, nærmeste hjul først,
Dettte flytter lidt rund på stemplet i PDWA, så den bevæger sig frit, og samtidigt "afslører" luften som gemmer sig.
Måske ikke helt konventionel logik, med det virker!
Re havariblink:- tag pærene ude af samtlige blink-lys. Aktivere havariblik, og isæt pærene i tur og orden. Dermed afsløres fejl i det ene lys. Finder du ikke noget, så er det ledningerne til og fra, evt stel ved relæet, eller kontakten.
Lucas spøger igen!
Index
120623: sv: sv: sv: sv: Bremsesvigtskontakt (14-02-2012 13:48:20) (svar på 120615)
Jonas Lissau (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 93.165.22.235)
Tak for svar!

Der er lidt at gå i gang med. Fejlsøgning i det elektriske er næsten lige så forbandet, som bremserne på en 109" serie 3:-)

Vh
Jonas