tilbage

Land Rover Forum  

Index
12056: duckham (10-12-2003 09:51:43)
Rasmus Ege Olesen #6253, reg. fyn (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.181.198.242)
Er der nogle der ved om man kan få duckham 20W50 i de små trumler (vist nok 60 L) og om man kan købe nogle sådan på fyn og hvad de ca. koster?

LR SIII Hilsen REO
Index
12058: sv: duckham (10-12-2003 10:43:48) (svar på 12056)
Hans Pedersen #4625, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.164.134.186)
prøv julemanden.......
Index
12059: sv: duckham (10-12-2003 10:53:18) (svar på 12056)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
Tja-bum-bum...

Man kunne jo også kontakte importøren og spørge ham...

ho-ho-ho...
Index
12060: sv: duckham (10-12-2003 11:08:05) (svar på 12056)
Thomas Holm #3251, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 195.97.146.140)
Hej Rasmus

Lars Jørgensen er jeres oliemand i regionen. Måske kan han skaffe dig noget. Se hans nummer i Oasen på jeres side.

Mvh

Thomas
Index
12064: sv: duckham (10-12-2003 11:48:58) (svar på 12056)
Poulsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 217.61.110.3)
Jeg forstår simpelthen ikke i nøjes med at hælde 20w-50 Duckhams på jeres motorer. Læs på etiketten hvilke krav og normer den opfylder. Det er absolut i den ringeste ende. Selvfølgelig kan man sige at det er en gammel motor-konstruktion der nødvendigvis ikke kræver en kvalitets olie. Alligevel mener jeg, motoren vil have bedre af en mere smørende olie. Det er så få penge at spare på olien i forhold til hvad en senere renovatoion af motoren koster. Nogen vil sige at olien er bedre, fordi motoren oser mindre. Det er selvfølgelig rigtigt, da den tykke olie har sværere ved at trænge forbi ventilstyr og stempelringe, med mindre røgudvikling til følge. Men det siger intet om oliens kvalitet. ( Nu får jeg nok verbale hug fra Hr. Kjøller)
Index
12069: sv: sv: duckham (10-12-2003 20:57:22) (svar på 12064)
claus kjøller (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.239.28.200)
Næh, "Poulsen" det gør du da ikke...
Jeg anvender Duckhams eller Pennzoil fordi jeg har gode erfaringer med kvaliteten, men når du siger "nøjes med" må det være fordi du har fundet noget der er bedre !? Det ville da være rigtigt godt hvis du delagtiggjorde os andre i, hvilken olie du anbefaler, hvor den købes og hvorfor du vælger den.

med lr hilsen

Claus/1105
Index
12074: sv: sv: sv: duckham (11-12-2003 10:01:53) (svar på 12069)
jesper (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 152.73.37.215)
Hej ,

Jeg anvender Mobil 1 olie til min diesel. De test jeg har læst er den både mere temperatur resistent, samt har meget højere bæretal end nogen produkter jeg har set fra Duckhams eller Penzoil. Endvidere sikrer man at motoren på sigt holdes "ren" så der vedvarende er olie forsyning til alt det vitale. Jeg har tidligere ødelagt min gamle 110 V8 ved at køre på dårlig olie, da vi pillede topdækslerne af den var alt smurt ind i noget, der bedst kan beskrives som beg.
Mobil 1 10W 30 er godt til lidt slidte og gamle biler. Det kan købes hos de fleste bil tilbehørs forretninger.

mvh Jesper
Index
12075: sv: sv: sv: sv: duckham (11-12-2003 10:55:37) (svar på 12074)
Jørgen Lundrup #3771, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 217.61.140.222)
Denne tråd startede jo med at Rasmus forhørte sig om olie til en serie III; de fleste serie III ejere som jeg kender, kunne ikke drømme om at hælde andet end 20/50 olie på deres bil, gerne fra Duckham´s. Der florerer rædselshistorier om hvad der sker, hvis man bruger de dersens nymodens olier med aggressive additiver, som ud over at "rense" motoren angriber pakdåser så den kære seriebil lækker endnu mere end sædvanligt.

I øvrigt, Rasmus, er det rigtigt, at Lars Jørgensen sælger 20/50 olie til en meget fornuftig pris, ganske vist ikke Duckham´s, men Agip.

Venlig hilsen
Jørgen Lundrup
Index
12085: sv: sv: sv: sv: sv: duckham (12-12-2003 16:35:20) (svar på 12075)
Henrik (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.199.202.21)
Jeg har aldrig plaget min serie bil med andet end gammeldags olie pga. dårlige erfaringer. Da jeg havde en Willys Jeep (CJ7) kom der engang syntetisk olie på ved en fejl (døv mekaniker?..) - resultatet var at motoren pissede olie overalt. Måske et relativt begreb for en Land Rover :-) Men efter endnu et olieskift og et par måneder på den gode gammeldags slags, så havde pakninger osv. tilsyneladende sat sig igen og så lækkede den ikke mere end normalt. Dvs. et par dråber i indkørslen fra tid til anden.

Efter den omgang har jeg holdt mig til de gammeldags typer. Hvis de kunne få min gamle serie III til at køre 300.000+ km, så er det nu godt nok til min kummefryser.

Med venlig hilsen
Henrik Lauritzen
Index
12112: sv: duckham (14-12-2003 19:07:59) (svar på 12056)
Michael Intile (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.63.131.14)
Jeg kører 10W60 Castrol fuldsyntetisk på en 300Tdi (og det bliver jeg ved med uanset kommentarerne i dette forum (-: )
For et stykke tid siden ringede jeg til Castrol for at købe en tønde (60L) - gutten jeg talte med, fortalte at prisrabatten pr. liter er så latterlig at det ikke kan betale sig (han havde selv undret sig derover)
mvh. Michael