tilbage

Land Rover Forum  

Index
121548: Standarder på land rover (06-03-2012 21:12:55)
Troels Andersen # 8513 Reg fyn (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 95.166.105.126)
Har lige et spørgsmål vedr gevind og bolte på min 110

er det UNC/UNF eller britisk BSW altså Withworth ???
Index
121549: sv: Standarder på land rover (06-03-2012 21:14:50) (svar på 121548)
Henrik Klinge #8692, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 89.186.182.50)
De fleste bolte på min one ten fra 87 er metrisk gevind. Tror faktisk jeg endnu har tilgode at finde en bolt med tommegevind....
Index
121551: sv: Standarder på land rover (06-03-2012 21:34:29) (svar på 121548)
Søren Frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 94.145.247.152)
Det varierer fra årgang til årgang, men der gememr sig masser af tommes bolte på defendere. Tag fx jeres kardan bolte og møtrikker? Men ellers kan de også side i akslerne diverse steder og sikkert også andre steder i karossen som jeg ikke lige kan komme i tanke om. Så der er ikke noget endegyldigt svar på dit spørgsmål, ikke uden yderligere info ihvertfald. Men det er meste er metrisk uanset årgang
Index
121565: sv: sv: Standarder på land rover (07-03-2012 14:26:41) (svar på 121551)
2749 Verner Andersen - unlogged. (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 79.138.249.232)
Land Rover gik fra imperial til metric omkring 1980, men det skete tomme for tomme. Dog kan komponenter fra underleverandører være i anden standard. Men ellers var der udstrakt brug af UNC- Unified National Fine - tomme fingevind. At der stadig bruges- i hovedregelen 3/8" UNF- til kardanflanger skyldes der i mange år er brugt dette worldwide samt ændringer jo ville kræve flanger på differ og gearkasser osv. jo også skulle skiftes, da det glatte bryst på boltene er styrestift. Det skal med der kun er ganske få fabrikker der fremstiller kardanner.