tilbage

Land Rover Forum  

Index
121714: hjælp til at vende tilbage til Land Rover (10-03-2012 23:04:23)
Christian Andersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 95.166.128.81)
Hej Forum

Efter et par års fravær overvejes Land Rover igen:-)
Er der nogen der kan informere mig om dieselforbruget på en 90" med henholdsvis en 2,5TD og en 200TDI?
Kan man overhovedet holde ud at køre med en 2,5TD til daglig på motorvej?
:-)
Index
121715: sv: hjælp til at vende tilbage til Land Rover (11-03-2012 00:09:48) (svar på 121714)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 78.156.217.245)
En god og velfungerende 2.5TD er few-and-far-between i dag, men regn med 8-9km/L. TDIerne omkring 10Km/l grundet mere tidssvarende motoropbygning- direkte indsprøjtning og intercooler. Om de kan anvendes til motorvejskørsel handler vel om tro.
Index
121719: sv: hjælp til at vende tilbage til Land Rover (11-03-2012 02:51:18) (svar på 121714)
Jacob Gren #8302, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 2.107.188.148)
Du ved jo hvordan min køre efter jeg gik fra 2.5TD til 200Tdi der er en væsentlig forskel, specielt ved bykørsel forhold til komfort.

Den er foresten samlet og kan køre.:D
Index
121720: sv: hjælp til at vende tilbage til Land Rover (11-03-2012 07:46:00) (svar på 121714)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 89.184.149.55)
Hvis du hovedsagelig skal køre på motorvej, så overvej en 110" pga den bedre vejbeliggenhed, hvilket øger komforten, der kun overgåes af en 130".

Men ellers kan man sagtens leve med en 90" i det daglige motorvejsræs...
Index
121743: sv: sv: hjælp til at vende tilbage til Land Rover (12-03-2012 10:45:27) (svar på 121720)
Christian Andersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 130.225.122.105)
Hej Paul

Har tidligere haft en 110" og ved godt de er bedre på vej, rent komfortmæssigt. Jeg vil dog gerne have en 90" da jeg bare altid har ønsket mig sådan en:-)
En 90" med softtop. Jeg stiller dog lidt krav da det er min hverdagsbil og jeg ikke har værksted til rådighed mere som jeg havde engang.
Så en 200TDI ville være rart, både økonomisk med hensyn til diesel og ikke mindst at den nok ikke står af lige foreløbigt. De 2,5TD der er derude er trods alt ved at være lidt af ældre dato.
Index
121721: sv: hjælp til at vende tilbage til Land Rover (11-03-2012 09:21:38) (svar på 121714)
Nicolai Schunck #8244, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.57.225.139)
hej Christian

Du vil nok altid få et farvet billed, når du henvender dig på dette forum.

1. hvad er dit behov.?

2. hvormange KM på motorstien taler vi om. ?

3. skal den pluttes til i terrænet i weekenden eller kun kører asfalt.?

4. skal du kører med stor anhænger.?

men hvis nu vi tager udgangspunkt i dit indlæg, vil jeg råde dig således.
jo nyere jo bedre, når det drejer sig om motorvejskørsel.2-300 tdi ell. TD5. de har nemmere ved at nå fra tank til tank.
Index
121742: sv: sv: hjælp til at vende tilbage til Land Rover (12-03-2012 10:37:44) (svar på 121721)
Christian Andersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 130.225.122.105)
Hej Nicolai

Farvet ja måske, men også fra dem som bruger lige præcis denne slags køretøjer til dagligt:-) Har selv haft en 110" før, men 3,6 V8. Har ikke nogen erfaring med Land Rover diesel. Kun Mercedes G.

1: Mit behov er en sjov bil:-) Skal kunne trække en trailer af ukendt størrelse, men har hængerkort, så muligheden for stor trailer foreligger. Skal kunne køre spejdere i skoven og nevøer hjem fra børnehave:) (Min 3 pladser)

2: Kører til og fra arbejde hver dag, ca 16 km hver vej. Halvdelen på motorvej (Amager motorvejen).

3: Kommer ikke e terræn hver weekend. Har jeg simpelthen ikke tid til. Men vil ikke udelukke at den kommer i mudder på et tidspunkt.

Problemet med en 200TDI som jeg ser det er prisen. Og det faktum at langt fra alle har fået deres køretøj godkendt efter ilæggelsen af større motor. Jeg risikerer at køre i en bil som ikke er godkendt/betalt afgift af, og det er jeg egentlig ikke interesseret i.
Index
121745: sv: sv: sv: hjælp til at vende tilbage til Land Rover (12-03-2012 12:46:49) (svar på 121742)
Lasse Steffens Pedersen #8479, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 80.167.0.114)
Hej Christian

Jeg køre i en 90" Softtop med en 300TDI fra 1994.

Dette er den eneste bil vi har. Og jeg køre i den på arbejde hverdag. Har ca 40km hver vej. Jeg køre på 255/85R16 MT dæk og køre ca 9km literen.

Det er ikke den mest økonomiske eller komfortable løsning. MEN til gengæld kommer jeg på arbejde hver dag med et stort smil.

Så det er da helt sikkert en mulighed

Mvh
Lasse
Index
121730: sv: hjælp til at vende tilbage til Land Rover (11-03-2012 15:09:53) (svar på 121714)
Kristian Elof Sørensen #7086, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 79.142.224.157)
Jeg kører ca 15.000 km årligt i en 90" softtop med en 2,5 TD der har gået 421-tusind km.

Med den har vi været i Bodø, Alta og Vardø på sommerferie, ligesom den får lov at trække rundt med 3,5 tons trailere og i det daglige være alminde trille-rundt-i-byen-bil.

Desuden bliver den brugt som rangerlokomotiv og generel bugserings aggregat, her til formiddag har den f.eks. flyttet rundt på en 6x6x6 meter hal/kabine.

Hvis jeg havde mange km på motor/landevej i det daglige ville jeg nok vælge en Audi A6 i stedet ;-)