tilbage

Land Rover Forum  

Index
122985: deling af viden med bremse pro. mulig løst (27-04-2012 13:53:10)
peder kjer jessen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 94.191.201.91)
hej på forumet

så er det tid til at gi lidt tilbage igen,

jeg hoved restruarede min 88 tommer lw i påsken, nye aksler nye diff fjedre, rust væk af rammen mm, og godt skulle det være så bagakslen, skilt helt af renset,smurt, NYE bremse cylender, bagger og tromler og bremserrør. bilen var samlet og tromler og bagger gik lidt stramt bag på. regnede med at de bare lige skulle køres til.
men nej.
1 pro, opstod efter ca 50 km kørelse, en sjov klonk lyd som fulgte dækkes omdrejninger??
2pro min bag tromler var blevet så varme at man næsten brændte sig på dem,
efter bilen havde stået stille var alt væk igen, men efter ca 0,5-1 km kørelse kom klonk lyd igen og efter ca 4-5 km by kørelse lugtede der af varme bremser?
lang historie kort så viste det sig at min bremse slange bag var b lever dårlig ( nok fra en bremse tang) og baggerne ikke gik tilbage som de skulle, som så betød at nok jeg kørte og bremsede i byen blev tomlerne meget hurtig varme. mine tromler blev ovale grundet varmen og klonk lyden blev være!
nu har jeg sat de gamle tromler på igen ny bremse slange og det ser nu ud til at jeg ingen varme bremser og klonk lyd har.
alt i alt har mit bremse problem nu taget længre tid end at skille bilen af og samle dem igen!
så en anden gang tror jeg at en bremse tang ikke skal med på værkstedet!
god weekend der ude
mojn peder

Index
122989: sv: deling af viden med bremse pro. mulig løst (27-04-2012 14:23:13) (svar på 122985)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 188.180.82.50)
Hej Peder

Ja bremse slanger bør skiftes en gang imellem, og det med bremseslangetangen øger ikke levetiden, de må ikke slå skarpe knæk og må ikke trækes i når fjederudslaget er ude i max, bremsevæsken skal skiftes med mellemrum så jeg lader det løbe ud, og kommer frisk på når der laves bremser, væsken kan optage vand fra luften, det nedsætter kogepunktet, det gør der kan opstå luftlommer, med utilregnelige bremser til følge, derfor bør bremsevæsken aldrig være mere end et par år gammel.

Med venlig hilsen
Per