tilbage

Land Rover Forum  

Index
123281: Salgs pris 109 stw 1977 CF model? (08-05-2012 22:21:22)
Lars Svane #5827, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.55.217.27)
Da mit kørselsbehov er væsentligt ændret overvejer jeg at sælge min gode gamle bil.

Den er sidst synet i november 2011 og bliver veteran her i november 2012. Den er løbende vedligeholdt, men er selvfølgelig noget slidt indvendig, det var den også da jeg købte den i 2001. Alle sæder er uden huller og dørbeklædningerne hele (føresiden er noget slidt og laset). Førersæderne er med høj ryg, sportssæder købt til modellen, meget behagelige, der er mere plads. Der er rulleseler foran, manuelle bagved og hofteseler i ladet. I alt 8 selepladser + fører.

I forbindelse med syn i 2011 er der ny tank, alle bremserør i motorrum og ved forhjulene er skiftet. Der er nye bremsebakker og tromler på alle hjul, hjulcylindre er efterset og skiftet efter behov. Udstødningen er ny. Karburatoren er af en nyere type som gav dobbelt brændstoføkonomi i forhold til standard (den var også slidt). Kan holde 80 kmt/t op ad lange bakker. Der er skiftet bladfjedre og støddæmpere i den tid jeg har haft bilen. Synsmanden roste min ramme som ikke har problemer med rust.

Da jeg købte den i 2001 havde den kørt ca 50.000. Den har nu kørt 120.000, så jeg har kun kørt 70.000 på 11 år. Det er også min hyggebil.

Den kunne nok trænge til lidt maling. Blev for nylig kontaktet af en mand i jakkesæt og stor bil på en parkeringsplads. Han var helt vild med min bil, den så bare helt rigtig ud og ligner noget fra en Mad Max film, mente han. Så slemt synes jeg nu ikke det er, så jeg valgte at tage det som en ros til min bil.

Det jeg allerhelst vil og også har mulighed for er at pille pladerne af og stille den om i tørreladen (som ikke er særlig tæt). Når børnene bliver større og jeg har tid til tage mig ordentlig af den vil jeg sætte den i stand fra top til tå. Men jeg er bange for at den får lov til at stå der til evig tid og det ville være synd for sådan en bil.

Alt virker, motor, el, drivline, gearkasse, dørlåse, vinduer kan åbnes og lukkes, har ikke kendskab til noget som er i stykker. Meget kunne nok trænge til en kærlig hånd, men alt fungerer.

Det er min eneste bil, kører dagligt og en eller to gange om ugen tager jeg turen til mit arbejde 50 km hver vej. Intet problem, andet end det tager længere tid end hvad det passer sig for en børnefamilie med for lidt tid.

Så jeg vil høre hvad i mener en fair salgspris for sådan en model er?

Vil helst ikke sælge men synes det er synd hvis den bare står og ruster op.

Hilsen
Lars
Index
123310: sv: Salgs pris 109 stw 1977 CF model? (09-05-2012 21:40:39) (svar på 123281)
Anders Trusholm Jensen #5891, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 90.184.123.91)
Behold den.. men hvis du absolut vil sælge så er omkring 50-55 tusind vel en ok pris, men svært at prissætte
Index
123312: sv: sv: Salgs pris 109 stw 1977 CF model? (09-05-2012 22:06:52) (svar på 123310)
Morten Hermann Jensen #5940, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.198.114.208)
Ja, behold den !

Der har været/er nogle stykker til salg for tiden og jeg syntes det går lidt trægt med at sælge dem.

Så hvis du vil have, en for dig god pris, så ville jeg nok gemme den lidt.

Tror personligt at 50.000 kr. overkanten.

Morten