tilbage

Land Rover Forum  

Index
123482: DC100 skal ikke være den nye Defender (18-05-2012 15:55:27)
Søren Frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 94.145.130.250)
I tilfælde det skulle være gået nogens næser forbi, så er her lidt læsning om den "kære" DC100 koncept bil ifh. til Defender erstatning.

http://www.autojunction.in/india-auto-car-news/Land-Rover-DC100-to-form-new-product-line-new-Defender-yet-to-come-32452.cms
Index
123487: sv: DC100 skal ikke være den nye Defender (18-05-2012 17:56:05) (svar på 123482)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.236)
Det er jo det fabrikken får ud af at stikke en føler ud i offentligheden med DC100 konceptet.

Med al respekt for det, det kunne resultere i at de vil producere en bil som der også er købere til.
Noget mere brugbart end en masse grå jakkesæt der sidder bag skrivebordene og tror og mener at vide, hvad folk vil købe.

Og er det jo spændende med nye forslag til en ny Defender - ka'ske oven i købet mere noget LandRoverDefenderagtig.

Mvh
Kenneth Poulsen - stærk tilhænger af klassisk tidsløs design. ;)
Index
123504: sv: sv: DC100 skal ikke være den nye Defender (19-05-2012 12:46:18) (svar på 123487)
Stéphane Creutzberg Bernheim (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 92.106.172.227)
Mig bekendt er DC100 ikke glemt paa boksen men skal bare ikke erstate Defender. Der ser ud at DC 100 skulle blive en ny model. Se LRO...The DC 100 concept would become the design for a new entry-level below the freelander
Index
123509: sv: sv: sv: DC100 skal ikke være den nye Defender (19-05-2012 15:35:20) (svar på 123504)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 2.150.49.88)
Med risiko for at komme i "bad standing", (eller endu mere end ellers!)
Man må indse at det er Dinosauer, som os, eller især mig, som har skylden for bla. den katastrofal nedgang i Detroit, Folk som fastholdt de gamle "Classiker", istedet for at producere biler som folk behovede, og havde råd til at købe, & køre i.
Hvordan havde det været, hvis GM var fremsynet, og introduceret samtlige "Opel" modeller, på den Amerikanske marked. Man havde det hele på lager enda. Men Nej! man fastholdt at en USA bil skulle være mindst 6m lang, og drives af en dejlig V8, på ca 300heste. En virkelig "Coast to Coast" maskine. Desværre havde "kunden" ikke råd til at hælde benzin på, selv med USA priser.
Disse grimme realiteter må vi Dinosauer erkende desværre.
Med større beklagelser end andre, og fra den nostalgiske hjørne:-
David.
(From Norway, where air is still clean, and sex is dirty!)
Index
123582: sv: sv: sv: sv: DC100 skal ikke være den nye Defender (21-05-2012 23:13:42) (svar på 123509)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.215.89)
Mht. ny Defender, DC100 eller ej, skal man huske på EU har indsnævret
bilfabrikkernes muligheder for udformning af nye bilmodeller; eksempelvis må kofanger højst sidde 50cm. over vejbane. Dette har flere bilfabrikker løst ved at undlade kofangere. Det kræver end ikke fantasi at forestille sig hvad der sker med fronten på nye biler, herunder DC100, ved mindste berøring i forb. med terrænkørsel. "Long live the Defender"