tilbage

Land Rover Forum  

Index
123659: justering af brænstopmængde (26-05-2012 09:49:18)
Martin Jørgensen #7895, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.50.43.204)
hej har lige fået samlet min motor igen, 2,5 turbo diesel, men havde lige et barometer på turboen, og den laver kun et tryk på ca o,5 bar (skal jo ligge på 0,7-0,9)bar, så hvor på cav pumpen giver man den mere diesel olie?

mvh martin j
Index
123660: sv: justering af brænstopmængde (26-05-2012 10:16:53) (svar på 123659)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.236)
Det kan du ikke selv gøre, pumpen skal adskilles og justeres indvendigt.

Men nu har du jo fået opereret en større indvendig operation, så kør lige 2-3000 km med motoren så den bliver sig selv igen og så prøv at måle igen.

Den skal indkøres som en ny motor, den må ikke sejtrække og den må ikke løbe med for høje omdr.
Hvis du kan forestille dig skiven på en omdrejningstæller, så skal motoren køre i midt det grønne område.
Og skift olie og filter efter 1000 km.

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
123661: sv: sv: justering af brænstopmængde (26-05-2012 19:51:49) (svar på 123660)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 94.138.69.237)
KP er inde på rette spor og da jeg lige ser på Roverbørsen, at der sælges en ny køler til en 2,5 td, vil jeg også anbefale dig, at skifte køleren... det er faktisk god latin!
Index
123668: sv: sv: sv: justering af brænstopmængde (26-05-2012 23:43:51) (svar på 123661)
Anette Christiansen #8362, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 95.166.104.94)
Jeg vil da mene at hvis du vil øge ladetrykket, så er det da wastegaten du skal stille på, og ikke pumpen
Index
123681: sv: sv: sv: sv: justering af brænstopmængde (27-05-2012 11:24:37) (svar på 123668)
Niels Bramsø #7832, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 178.157.238.242)
Enig i det sidste indlæg det er luftladetrykket der menes og ja wastegate hvis det er den der åbner ved for lavt tryk, burde kunne høres ?

mvh Niels