tilbage

Land Rover Forum  

Index
123798: Freelander toppakning (01-06-2012 21:55:26)
Asger Jørnow #7242, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.140.98)
Ja, nu skal jeg til det igen med at skifte toppakning på fruens Freelander. For der siver vand ud på bagsiden af motoren. Sidst kom det ud i en stråle på forsiden.

Denne gang har jeg fået et kit fra Britpart med en masse pakninger og 10 bolte. Men der er 2 forskellige toppakninger med. En der består af 5 metalplader der er sat sammen, og den anden er en metalplade. De har samme facon og udskæringer. Problemet er om jeg kun skal bruge den sammensatte, og smide den anden ud, eller om den skal sidde over eller under den anden?

Det gamle sæt havde en metalpakning med gummi striber.


Med venlig hilsen
Asger
Index
123801: sv: Freelander toppakning (02-06-2012 17:56:47) (svar på 123798)
Steen Grøntved-Svendsen #2547, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 2.107.218.241)
Hej Asger
Jeg ved ikke om det er sådan en du tænker på som han lægger på i denne video. Det er ved 4 min man kan se de to pakninger som bliver lagt oven på hinanden.

http://www.youtube.com/watch?v=tdk7RTEnyjE&feature=related

Og en mere der kan man se pakningerne ved cirka 5 min.

http://www.youtube.com/watch?v=MqP9porzT4s&feature=related


Mvh

2547 Steen

http://www.freewebsite-service.com/lalo/
Index
123803: sv: sv: Freelander toppakning (02-06-2012 18:06:10) (svar på 123801)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 94.138.69.220)
Jeg skal ikke gøre mig klog på, hvilken toppakning du skal anvende, men du læser jeg, at du skriver 'igen', hvorfor jeg spørger, om du har fået topstykket planet og kontrolleret, om motorblokken også er plan...
Index
123810: sv: Freelander toppakning (02-06-2012 22:44:50) (svar på 123798)
Anders Poulsen #6320, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 77.213.98.103)
Hej Asger

Jeg fik den originale servicebulletin med på den forbedrede multilags-pakning, da jeg skiftede på min frilandsgris.
Giv mig et kald, hvis jeg skal finde den frem. Adressen er Finlandsvej 8, Sorø.
Husk at ligge en retteskinne på. Foringer og blok kan meget vel være skævt. Der er ikke meget metal i den 18K motor.

Der findes også en forbedret thermostatanordning, med ekstern thermostat.
Index
123811: sv: sv: Freelander toppakning (02-06-2012 23:22:00) (svar på 123810)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 79.138.254.49)
Måske skulle du smide "Shitparts"toppakningen ad H til, hvis du kan kaste så langt: og købe en original toppakning; de er forbedret flere gange for at imødegå det der aldrig sker med Freelnd.-- def. toppakning.
Index
123888: sv: sv: sv: Freelander toppakning (05-06-2012 21:57:20) (svar på 123811)
Morten Brendstrup #8760, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 93.162.156.114)
Er det en benziner?

Hvis tilfældet så start med at skifte pakning på dit indsugningsmanifold, dette har en vandkanal. Pakningen holder sjældent ret længe hvis den ikke er original. Har også oplevet nogle stykker hvor det var selve manifolden som var flækket.
Index
123889: sv: Freelander toppakning (05-06-2012 22:02:08) (svar på 123798)
Tue McGill #7399, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 188.182.98.80)
Hej tør ikke sige så meget om toppakningen men hvis du ikke allerede har fået et kølerslange kit kan jeg kun anbefale det det koster ca 1000 kr se mere på www.myfreelander.co.uk
Index
123894: sv: sv: Freelander toppakning (06-06-2012 06:51:55) (svar på 123889)
Asger Jørnow #7242, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 194.239.236.19)
Tak for hjælpen.

Det var et meget fint link, som jeg ikke havde set før. Og nogle gode youtube videoer om andre biler med samme motor.

Jeg tror jeg starter med at skifte indsugningsmanifold pakning og ser om det hjælper.

Den toppakning jeg skiftede til første gang var købt hos en nogenlunde respekteret dansk leverandør, så jeg regnede med at den var i orden, men efterfølgende har jeg erfaret at der var tale om en kopi af den originale pakning, og ikke den senere reviderede. Eneste forskel var at der var nye tapper med i stål i stedet for plast.

Med venlig hilsen
Asger Jørnow