tilbage

Land Rover Forum  

Index
123957: Dieselpumpe på 2.25 D (09-06-2012 18:32:48)
Jan Østberg #5876, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.48.63.89)
Meget ærede Forum. Jeg spurgte i tråden http://www.dlrk.dk/s/r.asp?w=103&indslagid=123884#123884, om der ikke sad en o-ring eller lignende indretning omkring gaspedalarmen på dieselpumpen på den gamle 2.25 D. Flere svarede, og jeg bestilte et sæt o-ringe, angiveligt med dette formål. Nu er det bare det - jeg har skruet armen af, men akslen vil ikke 'bare' ud, og der er ingen synlige o-ringe (jeg kunne også meget vel forestille mig at de ville sidde lidt længere inde). Men er der nogen der kan noget om denne situation?
Index
123962: sv: Dieselpumpe på 2.25 D (09-06-2012 21:28:24) (svar på 123957)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.178.107)
Det-har-du-sku-da-ret-i. Låget skal af, sidder med to møtrikker.
Har lige skilt en ad "for clarity" det var så en til 2.25d fra 110" med nøglestart, med sikkert ligodan. Rens omhyggelig med trykluft og mærk dig hvordan fjedre og stænger er hægtet i forb. med afmontering. Med låget afmonteret kan akslen presses ud, der medgår 2 O-ringe, men der er 3 riller. Akslen på min var slidt skævt, sikkert grundet kraftig returfjeder, men kunne sikkert reddes
med afpudsning. Der kommer nok en del diesel ud ved adskillelse.
Index
123965: sv: sv: Dieselpumpe på 2.25 D (10-06-2012 03:33:06) (svar på 123962)
Jan Østberg #5876, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.48.63.89)
Mange tak, Verner!
Der skulle opstå et ophold i regnen her imellem 13 og 14, så af med låget. Tak!
Index
123969: sv: sv: sv: Dieselpumpe på 2.25 D (10-06-2012 15:42:37) (svar på 123965)
Jan Østberg #5876, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.48.63.89)
I did it .. og det virker. Stor tak til alle der har bidraget!!
Index
123978: sv: sv: sv: sv: Dieselpumpe på 2.25 D (10-06-2012 20:14:50) (svar på 123969)
Jan Østberg #5876, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.48.63.89)
- og hvis der stadig er nogen i denne tråd, er det måske så nogen der kan forklare hvorfor bilen kører bedre efter denne udskiftning af to o-ringe - som i meget bedre? Fx ryster den ikke mere helt vildt og lyder somom den er ved at save sig selv over når jeg går over 80 km/t? Og olielampen er begyndt at slukke ved kørsel..

Det er da på lavtrykssiden, det jeg har lavet??
Index
123993: sv: sv: sv: sv: sv: Dieselpumpe på 2.25 D (11-06-2012 00:09:19) (svar på 123978)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 79.138.246.233)
Det må siges at være en sidegevinst der er at tage og føle på.
Olielampen sågar begyndt at slukke under kørsel? What a welcome surprise!
Indkøb og skift af 2 O-ringe er unægtelig billigere end hovedrenovering af motor. At olielampen lyste under kørsel, kan skyldes diesel har dryppet ned på oliekontakten og lavet kortslutning som har fået denne til at lyse op. Og jo, du har været inde i lavtrykskammeret.
Skal ikke umiddelbart sige om årsag til genfunden respons, kan være stop-armen, den lille af dem, har siddet forkert, kan også være der, ved høje omdrejninger, er suget falsk luft ind forbi de slidte O-ringe, som nu er skiftet.

Index
123994: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Dieselpumpe på 2.25 D (11-06-2012 00:38:40) (svar på 123993)
Jan Østberg #5876, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.48.63.89)
- jeg tror på den falske luft! Begge arme sad fint. Blødere motorgang ved omdrejninger, ku godt ha' været luft der forsinkede indsprøjtningen.

Olielampen har lyst siden jeg monterede ledningen, som var afmonteret da jeg købte bilen for tre uger siden. Renovering/udskiftning af oliepumpe, tænkte jeg. 'Der har været så meget' så jeg er ikke nået rundt til det - før nu, og det er jo pragtfuldt!