tilbage

Land Rover Forum  

Index
12448: Indstilling af CO2 værdi på en 3,5 V8 (06-01-2004 20:11:04)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
Nu må jeg have hjælp fra erfarne folk.
I morges blev min RR V8 fra ´86 kasseret af den onde synsmand pga.
1. oliespild fra drivlinien ( hva´snakker han om...den markerede da bare terræn).

2. For høj CO værdi.

Det første klares med en fugtig klud lige før indkørsel til synshallen, men indstilling af CO er straks værre.

I følge den kloge bog skal dæmperstemplet skrues af og derefter drejes blandingsskruen mod uret med specialværktøj ( dette værktøj har jeg), herved opnåes en magere blanding = lavere CO værdi.

Problemet er bare at det ikke lige holder i virkeligheden.

Hvad gør jeg galt?

Det skal bemærkes af membramerne er kontrolleret for revner og der er dæmperolie.

jeg har tænkt mig at køre til omstilling i morgen, så et svar i aften modtages med tak .

mlrh
Claus
Index
12449: sv: Indstilling af CO2 værdi på en 3,5 V8 (06-01-2004 20:22:13) (svar på 12448)
Steen Larsen #0411, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.215.120.200)
Kære Claus

Du skriver, at det med at ændre blandingen med en specialskruetrækker ikke holder i virkeligheden.
Som bekendt har jeg bl. a. en 110" v8 fra 1984 så motorerne afviger ikke forskelligt fra hinanden. Sidst jeg var til syn blev jeg kaseret p. gr. af en CO procent på 7%. Jeg skruede på de to karburatorer, som jeg nu synes, at jeg kunne og fik den målt på min lokale tankstation til ca. 1,5 %. I synshallen sagde han 1,7%.
Naturligvis skal grundindstillingen være i orden ellers kommer man ingen vegne. Har du foretaget en grundindstilling efter bogen.
Nåle og brønde kan naturligvis også være så slidte, at det er vanskeligt at stille dem ordentlig.
Jeg ved ikke om det var nogen hjælp, men du er velkommen til at ringe inden 21.00 på 43 54 32 35. Efter kl. 21.00 er det nattakst og den er meget dyyyr.
Hilsen og held og lykke
Steen 411
Index
12454: sv: Indstilling af CO2 værdi på en 3,5 V8 (06-01-2004 22:40:37) (svar på 12448)
Carsten (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.165.149.252)
Har du kontrolleret den mest nærliggende årsag til fed blanding - et svavset luftfilter?

Står tændingen korrekt, er tændrør OK?
Er strålerørerne slidt?

Du bruger værktøjet som du skal, men alt det det grundliggende skal være i orden før du drejer på noget som helst, du kan ikke blindt dreje på nålen uden en grundjustering af begge karburatorer - de skal stå ens. Hvis grundjusteringen er OK skal du dreje nålen ens i begge sider eller kommer du på spanden i sidste ende. I forbindelse med grundjusteringen skal gasspjældets åbning justeres så suget er ens i begge sider.

Hilsen
Carsten

Index
12463: sv: sv: Indstilling af CO2 værdi på en 3,5 V8 (07-01-2004 10:08:43) (svar på 12454)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
Tak for de kompetente svar....de hjalp..
Bilen blev godkendt af den rare synsmand kl. 09.08 her til morgen. Citat: "den har jo meget fin CO værdi nu" :-))

mlrh
Claus